Raport: Blisko połowa menedżerów uważa, że sklepy mobilne są za drogie

W drugiej edycji badania „M-commerce w praktyce 2014” blisko połowa właścicieli sklepów wskazuje, że strony i aplikacje mobilne są zbyt drogie. Kolejną barierą jest również długi czas wdrożenia.

Wśród ankietowanych firm blisko połowa deklaruje, że stworzy stronę mobilną w okresie najbliższych sześciu miesięcy. 16 proc. respondentów planuje zrobić to w ciągu najbliższych 3 miesięcy.

Wykres_1

Wykres_2

Niestety część polskich przedsiębiorców nadal uważa, że rozwiązania mobilne mają marginalne znaczenie. Takie założenie jest błędne i świadczy o nieznajomości potrzeb rynku, gdyż liczba użytkowników mobilnych stale rośnie. Już dziś 44 proc. Polaków posiada smartfony. Oczywiście, urządzenia te z roku na rok są coraz szybsze oraz posiadają coraz większe ekrany, jednak strona mobilna lub aplikacja zawsze będą łatwiejsze w obsłudze, niż te standardowe witryny projektowane z myślą o komputerach. Mitem jest również wysoki koszt wdrożenia takich rozwiązań czy też pracochłonność – powiedział Piotr Krawiec, prezes zarządu platformy mGenerator.pl.

Więcej danych na temat rozwoju polskiego handlu mobilnego będzie można znaleźć w pełnej wersji raportu „M-commerce w praktyce 2014”, który zostanie opublikowany we wrześniu.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top