10 GB/s do Polski

Opublikowano: 1 grudnia 2003. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

TeliaSonera International Carrier, uruchomiła na zamówienie europejskiej organizacji DANTE międzynarodowe łącze internetowe do Polski o przepustowości 10Gbit/s.

Łącze pomiędzy Polską a europejską siecią badawczą o nazwie GÉANT powstało w wyniku projektu, którego celem jest połączenie narodowych sieci naukowo-badawczych w całej Europie w jedną infrastrukturę. Projekt koordynowany jest przez europejską organizację DANTE. Dzięki przedsięwzięciu, naukowcy w odległych ośrodkach badawczych mogą pracować w taki sposób, jakby byli we wspólnym laboratorium.

Uruchomione obecnie połączenie pomiędzy polskimi i europejskimi sieciami badawczymi jest jednocześnie pierwszym w Polsce międzynarodowym łączem internetowym o przepustowości 10Gbit/s.

Ogólnoeuropejska sieć badawcza, którą powstaje dzięki działalności DANTE obejmie obecnie ok. 3.500 placówek uniwersyteckich i instytucji badawczych w 30 krajach Europy i zapewnia internetową komunikację pomiędzy milionami studentów, badaczy i profesorów.

„To jest największa i najnowocześniejsza sieć tego typu w Europie, ułatwiająca 8 milionom europejskim studentom wymianę informacji poprzez Internet. Nowe międzynarodowe łącze o przepustowości, jakiej do tej pory nie było w Polsce, podkreśla naszą mocną pozycję rynkową nad Wisłą, gdzie jesteśmy liderem w połączeniach IP” mówi Eva Lindqvist, prezes TeliaSonera International Carrier – „Jesteśmy bardzo dumni ze współpracy z DANTE”.

„Specjaliści organizacji DANTE wybrali TeliaSonera na partnera w Polsce, doceniając poziom usług, jakim wykazała się TeliaSonera w poprzednich wspólnych przedsięwzięciach w Europie. Cenimy sobie tę współpracę. Dzięki niej realnym stała się transmisja wysokiej jakości do polskich akademickich sieci naukowych”, powiedział Matthew Scott, dyrektor finansowy DANTE.

http://www.teliasonera.com
http://www.dante.net

Sylwester Kozak10 GB/s do Polski

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.