10 pomysłów na treści, które warto wykorzystać w komunikacji

Aby strona internetowa naszego sklepu mogła się rozwijać i podnosić swoją pozycję w rankingach Google, powinno się na niej umieszczać regularnie różnego rodzaju treści. Podobnie wygląda to w przypadku mediów społecznościowych: zapomniany, nieaktualizowany na bieżąco profil po prostu umiera. Co zrobić jednak, gdy brakuje nam pomysłów na ciekawe treści?

Oto lista pomysłów na treści, które można wykorzystać praktycznie w każdej branży.

Treści poradnikowe („Jak zrobić…?)

Artykuły, posty i filmy poradnikowe to jedna z najczęściej wykorzystywanych obecnie form w marketingu treści. Jak się okazuje, wiele osób szuka informacji np. o tym, jak robić lody śmietankowe, inni zastanawiają się, jak wykonać zrzut ekranu w telefonie. Zastanów się zatem, czego potrzebują twoi klienci oraz jak możesz im pomóc. Dzięki temu być może odwdzięczą się oni w przyszłości zaufaniem do twojej marki. Nie musisz od razu opowiadać o swoim firmowym know-how – wystarczy, że podasz im proste instrukcje oraz wskazówki.

Przedstawienie członków zespołu

Klienci lubią wiedzieć z kim mają do czynienia. Im bardziej interesujący będzie zatem opis członków twojego zespołu, tym lepiej wpłynie to na wizerunek firmy. Możesz stworzyć go np. w formie życiorysów pracowników, gdzie pokrótce przedstawisz ich wykształcenie oraz zainteresowania. Możesz to zrobić również w mniej oczywisty sposób, tak jak to zrobiła firma DODOcase.

10 pomysłów na treści, które warto wykorzystać w komunikacji 1

Recenzje usług lub produktów

To sposób promocji, który często wykorzystują właściciele dużych sklepów internetowych. Coraz częściej jednak sięgają po niego również ci przedsiębiorcy, dla których internetowa sprzedaż jest tylko jedną z form działalności (obok na przykład wykonywania usług). Warto również umieszczać historie klientów, których życie się zmieniło po skorzystaniu z naszych produktów, tak jak robi to np. Joanna Ceplin.

Propozycje pomysłów na prezent

Chyba każdy z nas mierzył się kiedyś z problemem kupowania prezentu dla określonej osoby. Aby ułatwić klientowi decyzję o wyborze upominku, warto przez dłuższy czas przedstawiać mu swój produkt w formie prezentu. Przykładowo, przed Bożym Narodzeniem lub Dniem Matki warto to robić już nawet miesiąc przed samym świętem.

Organizowanie konkursów

Konkursy to jedna z najpopularniejszych form promocji, wykorzystywana w celu przyciągnięcia nowych odbiorców oraz zaangażowania stałych klientów. Niezależnie od tego czy nagrodą będą produkty, karty upominkowe czy też rabaty, forma konkursu powinna być bardzo atrakcyjna i przystosowana jednocześnie do wizerunku danej marki.

Real Time Marketing (RTM)

Dowcipne odniesienia do aktualnych wydarzeń sprawdzają się zawsze, szczególnie w mediach społecznościowych. Pamiętaj jednak, aby umieścić post w momencie, gdy temat jest jeszcze gorący – tydzień później nie wzbudzi on już emocji. Możliwości RTM doskonale wykorzystuje Ikea, która w ukazanej niżej reklamie odnosi się do wyglądu nowego komputera marki Apple, Maca Pro.

10 pomysłów na treści, które warto wykorzystać w komunikacji 2

Aktualności branżowe

Mimo że u tego typu tematy nie wydają się – na pierwszy rzut oka – szczególnie atrakcyjne dla klientów, warto je umieszczać, aby budować wizerunek firmy będącej na bieżąco z trendami. Może zmieniły się akurat przepisy lub regulacje dotyczące twoich produktów lub usług? A może pojawiły się w twojej branży jakieś nowe rozwiązania? Wbrew pozorom, wielu twoich klientów może to bardzo zainteresować. 

Wywiady z ekspertami

Jeżeli branża, w której działasz, zahacza lekko o inną branżę, zdecydowanie warto nawiązać kontakt z ekspertami. Wywiady często przedstawiane są obecnie w postaci live’ów (transmisji prowadzonych na żywo), które można obejrzeć na Facebooku, YouTubie czy Instagramie. Przykład? Ola Gościniak, ekspertka w zakresie budowania stron internetowych, często zaprasza na swój kanał innych gości

Pytanie o opinie

Ludzie lubią wyrażać opinie na każdy temat, dlatego warto dać im taką możliwość. W jaki sposób? Na przykład omawiając z nimi wygląd swoich przyszłych produktów. Tak działa np. Pani Swojego Czasu, która jakiś czasu temu postanowiła zorganizować głosowanie dotyczące designu planera, który miał w przyszłości znaleźć się w jej sklepie.

10 pomysłów na treści, które warto wykorzystać w komunikacji 3

Opis porażek

Choć może wydawać się to dziwne, ludzie lubią słuchać o porażkach. A jeszcze bardziej lubią, kiedy ostatecznie kończą się one happy endem. Warto to wykorzystać, konstruując opowieść marki, pokazując jej ewolucję i porażki, które ostatecznie doprowadziły do obecnego sukcesu. Tak działają np. Talkersi.

10 pomysłów na treści, które warto wykorzystać w komunikacji 4

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top