W ubiegłym roku na reklamę kontekstową i reklamę w wyszukiwarkach internetowych polskie firmy wydały 110 milionów złotych. To ponad 30 procent budżetów na promocję w sieci, a ten rok zapowiada się jeszcze lepiej. Portal Money.pl zbadał rynek reklamy kontekstowej w Polsce.
Reklama kontekstowa to – w dużym uproszczeniu – reklama, która automatycznie dopasowuje się do treści, przy której jest emitowana. Wykorzystanie słów kluczowych pozwala przy dowolnym artykule wyświetlać materiały promocyjne o podobnej tematyce.
Według prognozy IAB Polska na reklamę kontekstową w wyszukiwarkach, tematycznych stronach internetowych i blogach polskie firmy wydadzą w tym roku 190 milionów złotych. Z roku na rok wydatki na ten rodzaj internetowej promocji rosną prawie dwukrotnie. W zeszłym roku co trzecia złotówka przeznaczona na promocję w sieci wydana została właśnie na reklamę kontekstową. W tym roku odsetek ten ma – według szacunków branży – przekroczyć już 40 procent.
www.money.pl/gospodarka/ngospodarka/ebiznes/artykul
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.