110 mln złotych na reklamę kontekstową i w wyszukiwarkach

W ubiegłym roku na reklamę kontekstową i reklamę w wyszukiwarkach internetowych polskie firmy wydały 110 milionów złotych. To ponad 30 procent budżetów na promocję w sieci, a ten rok zapowiada się jeszcze lepiej. Portal Money.pl zbadał rynek reklamy kontekstowej w Polsce.
Reklama kontekstowa to – w dużym uproszczeniu – reklama, która automatycznie dopasowuje się do treści, przy której jest emitowana. Wykorzystanie słów kluczowych pozwala przy dowolnym artykule wyświetlać materiały promocyjne o podobnej tematyce.

Według prognozy IAB Polska na reklamę kontekstową w wyszukiwarkach, tematycznych stronach internetowych i blogach polskie firmy wydadzą w tym roku 190 milionów złotych. Z roku na rok wydatki na ten rodzaj internetowej promocji rosną prawie dwukrotnie. W zeszłym roku co trzecia złotówka przeznaczona na promocję w sieci wydana została właśnie na reklamę kontekstową. W tym roku odsetek ten ma – według szacunków branży – przekroczyć już 40 procent.

www.money.pl/gospodarka/ngospodarka/ebiznes/artykul

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top