Liczba użytkowników Tlenofonu, telefonii internetowej, przekroczyła 27 tysięcy. – Platforma przygotowana na sześć miesięcy została zapełniona w dwa – mówi Jacek Świderski, członek zarządu portalu o2.pl, operatora Tlenofonu. – Liczyliśmy na 2-4 tys. użytkowników w 2004 roku, a zdobyliśmy ich…20 tysięcy. Świderski przewiduje, że do końca 2005 roku z Tlenofonu może korzystać nawet 200 tysięcy osób.
Spółka o2.pl, do której należą popularny portal internetowy i komunikator Tlen.pl (od listopada 2004 wraz z Tlenofonem) niemal podwoiła w 2004 roku zysk netto – 1 mln zł w porównaniu z 530 tys. zł rok wcześniej. Zeszłoroczne przychody firmy wyniosły 4 mln zł (o 222% więcej niż w roku 2003), a rentowność osiagnęła 25%. Prognozy na rok 2005 przewidują wartość sprzedaży na poziomie 12,5 mln zł i zysk w wysokości 3,1 mln zł.
Do niedawna spółka o2.pl koncentrowała się na świadczeniu usług komunikacyjnych w internecie – darmowej poczty z kontami o 'bezwarunkowej’ pojemności 1GB (3,1 mln aktywnych kont) i komunikatora Tlen.pl (900 tys. użytkowników). W IV kwartale 2004 roku zaszły znaczne zmiany w portalu o2.pl; zgodnie z przyjętą strategią portal chce konkurować z innymi portalami nie tylko usługami, lecz również treścią. –
Właściwie od zera stworzyliśmy newsroom, podpisaliśmy umowę z PAP, zwiększyliśy redakcję. Liczymy, ze wprowadzone zmiany przyczynią się do istotnego wzrostu zasięgu portalu o2.pl, który w październiku 2004 roku wg badań Megapanel PBI/Gemius znalazł się w czołówce, wyprzedzajac m.in. portal gazeta.pl. – mówi Michał Brański, szef działu sprzedaży reklamy.
Wraz z rozszerzaniem oferty zmieniła się struktura przychodów spółki; jeszcze w 2003 roku 90% przychodów pochodziło z reklam. Aktualnie reklamy stanowią 2/3 przychodów, pozostała część to usługi telekomunikacyjne – Tlenofon i Tlendostęp.
– Tlenofon będzie w 2005 roku usługą, w którą będziemy inwestować najwięcej. Prace są zaawansowane i nie chcemy, aby ktoś nas ubiegł. Zapowiada również obniżkę cen za rozmowy przez Tlenofon. – Spadek cen nastąpi w lutym. Średnio o około 30%. Dzięki znacznej ilości połączeń udało nam się renegocjować umowy. Tanieć będą na pewno połączenia zagraniczne oraz krajowe. Nie do końca jasna jest sprawa połaczeń na komórki, ze względu na wciąż utrzymującą się wysoką stawkę interconnectową. Negocjacje trwają. – dodaje Jacek Świderski
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.