30. rocznica pierwszego maila reklamowego

Serwis Domeny.pl poinformował, że jutro, 3 maja, mija 30. rocznica wysłania pierwszego e-maila reklamowego, zwanego dziś potocznie spamem.
Autorem pierwszego listu elektronicznego z niechcianą wiadomością reklamową był Gary Thuerk, marketer amerykańskiej firmy komputerowej Digital Equipment Corporation. Thuerk wysłał reklamowego e-maila 3 maja 1978 roku do 393 amerykańskich użytkowników sieci Arpanet (prekursor obecnego Internetu). Wiadomość zawierała oczywiście reklamę Digital Equipment Corporation. Wściekli odbiorcy nie mieli żadnych problemów z identyfikacją autora spamu. Gary Thuerk wysłał go z osobistego adresu e-mail.

Jednak dopiero w 1994 roku rozesłano pierwszy, naprawdę masowy spam. Para prawników ze stanu Arizona w USA – Lawrence Canter i Martha Siegel, opublikowała posta reklamowego swojej kancelarii na 6000 grup dyskusyjnych sieci Usenet. Sukces biznesowy tej akcji sprawił, że wkrótce Lawrence Canter i Martha Siegel napisali bestsellerową książkę-poradnik dla przyszłych spamerów.

Obecnie ze 120 miliardów wiadomości e-mail wysyłanych dziennie, aż 80 procent to spam. I nic nie wskazuje, aby zjawisko to miało się skończyć. – Cztery lata temu Bill Gates obiecywał, że świat uwolni się od niechcianych wiadomości w przeciągu dwóch lat. Niestety, nie sprawdziło się – mówi Marcin Majerek z serwisu Domeny.pl. – Co więcej, wraz z rozwojem spamu e-mailowego, zaczyna rozwijać się spam komórkowy, choć na razie głównie w Azji – dodaje.

Według firmy analitycznej Ferris Research, w 2008 roku na walkę ze spamem wydanych zostanie 140 miliardów dolarów. Koszty te poniosą głównie dostawcy usług internetowych, zmuszeni do rozwijania zaawansowanej technologii filtrowania wiadomości.

Wpisy promowane

Wydarzenia

19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024

Najnowsze wpisy

Scroll to Top