Reuters uruchamia Social Pulse

Opublikowano: 3 lutego 2012. Kategoria: Rynek. Tagi: , , , ,

Agencja informacyjna Reuters uruchomiła nową sekcję w obrębie swojej witryny pod nazwą Social Pulse. Firma nazywa ją „centrum mediów społecznościowych”.

Reuters uruchamia Social Pulse 1

Specjalna sekcja poświęcona jest informacjom publikowanym na Twitterze czy Facebooku przez dziennikarzy, biznesmenów i menadżerów. Będą się w niej wyświetlać artykuły i newsy wywołujące dyskusje w środowisku dziennikarskim. Dodatkowo, Social Pulse ma zostać poświęcony głównym postaciom występującym w mediach społecznościowych. Dzięki Social Pulse będzie istniała możliwość śledzenie tematów i osób, które mają największy wpływ na to, co dzieje się na rynku mediów społecznościowych.

Analiza mediów społecznościowych będzie dokonywana przez agencję Reuters przy użyciu istniejących narzędzi, które zostały udostępnione jej dzięki zawiązaniu partnerstwa z firmami zajmującymi się tą dziedziną od dawna. Moduł Social Pulse wspiera Percolate, a agencja skorzystała także z wykresów nastrojów społecznych wobec danej firmy lub organizacji, udostępnionych przez WiseWindow.

Razem z serwisem Klout, agencja Reuters przygotowała ranking 50 najważniejszych w mediach społecznościowych dyrektorów zarządzających. Na pierwszym miejscu zestawienia znalazł się Pete Cashmore, twórca Mashable.com, na drugim Oprah Winfrey, a na trzecim Rupert Murdoch.

Dziennikarze Agencji Reuters będą śledzili wpisy na Twitterze i Facebooku, wskazując najważniejsze informacje i tematy poruszane przez sławnych ludzi w branży. Agencja Reuters wykonała krok naprzód w zakresie wykorzystania mediów społecznościowych do kształtowania cyklów wiadomości. Dotychczas, agencja prowadziła inną politykę w odniesieniu do mediów społecznościowych.

Najprawdopodobniej, wybór czołowych tematów na stronę główną pozostanie jednak w rękach redaktorów Reutera.

źródło: readwriteweb.com

Marta Michałek-MachniewskaReuters uruchamia Social Pulse

Podziel się!

O autorze

marta