Tech Data Europe odniosła znaczący sukces we wdrażaniu usług e-commerce w europejskim sektorze dystrybucji rozwiązań informatycznych. Już ponad 50% zamówień jest przyjmowanych
i realizowanych za pośrednictwem systemów on-line. Osiągnięcie to umożliwia firmie i jej partnerom dalszą obniżkę kosztów operacyjnych oraz zwiększanie efektywności działania poprzez uproszczenie procesu przekazywania informacji.
„Klienci, którzy zaczynają używać systemów online, już po krótkim czasie traktują je jako standardowy sposób nie tylko składania zamówień, lecz także sprawdzania cen i dostępności produktów” – mówi Björn Söderlund, dyrektor ds. e-business w firmie Tech Data Europe.
Obecnie również w oddziale Tech Data Polska ponad 50% składanych zamówień stanowią zakupy dokonywane drogą elektroniczną: za pośrednictwem internetowego systemu InTouch oraz narzędzia LOL i nowej na rynku polskim usługi e-commerce – XML/EDI. Pierwszym funkcjonującym systemem opartym na technologii XML/EDI jest rozwiązanie firmy e.com., dostawcy sprzętu i oprogramowania IT oraz producenta akcesoriów do urządzeń sieciowych.
Klienci korporacyjni firmy e-com, chcący dokonać zakupu sprzętu lub oprogramowania, wybranego z oferty Tech Data Polska liczącej około
10 000 produktów, mogą uczynić to bezpośrednio ze strony www.edotcom.pl. Cały skomplikowany proces realizacji zamówienia dokonywany jest poprzez Tech Data Polska, bez angażowania czasu i ponoszenia kosztów przez partnera handlowego.
Sprzedaż przez Internet w Tech Data Polska stanowi w chwili obecnej
23% przychodów firmy. Na koniec roku finansowego 2002 Tech Data Polska powinna uzyskać około 150 mln złotych przychodu ze sprzedaży drogą elektroniczną. W 2001 roku odsetek ten wyniósł 12,5% wartości przychodów. Obecnie z usług e-commerce firmy Tech Data Polska aktywnie korzysta 3000 użytkowników z 1700 polskich firm. Celem firmy jest dalsze sukcesywne zwiększanie liczby obsługiwanych tą drogą klientów.
Z sondy przeprowadzonej przez magazyn branżowy Computer Reseller News Polska, wynika, że na pytanie postawione resellerom „Z jakich systemów dystrybucji przez Internet korzystasz””, 20% resellerów opowiedziało, że zna i wykorzystuje w swej działalności system InTouch
firmy Tech Data Polska. Ankietowani pozytywnie ocenili usługę e-commerce Tech Data.
„E-commerce daje, w obecnej trudnej sytuacji gospodarczej, możliwość redukcji kosztów prowadzenia biznesu, a co za tym idzie, dla wielu podmiotów stanowi sposób utrzymania się na rynku” – powiedział Artur Duszczyński, dyrektor ds. rozwoju systemów w firmie Tech Data Polska. – Dzięki zastosowanym przez Tech Data Polska rozwiązaniom sprzedaży elektronicznej, które sprawdziły się w całej Europie, możemy zaoferować naszym partnerom handlowym pewne, proste, szybkie, a przede wszystkim efektywne kosztowo narzędzie pracy. Realizacja transakcji drogą elektroniczną pozwala zaoszczędzić do 90% całkowitego kosztu zamówienia składanego metodą tradycyjną -pisemnie lub telefonicznie (wynosi on od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych w zależności od stopnia skomplikowania zamówienia).”
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.