8 proc. internautek przyznaje, że z powodu kryzysu ogranicza wydatki – wynika z ankiety przeprowadzonej przez iWoman.pl, należący do Money.pl. W pierwszej kolejności cięcia obejmują rachunki płacone w sklepach odzieżowych i restauracjach.
Kryzys finansowy dotknął przede wszystkim panie z wyższym wykształceniem – aż 62 procent z ich deklaruje, że sytuacja na rynkach zmusiła ich do oszczędzania. Nieco ponad połowa z nich ma stałą pracę (52 proc.), 13 proc. jej szuka. Zaledwie 9 proc. kobiet, którym pogorszyła się sytuacja finansowa w ostatnim czasie prowadzi własną działalność.
Dochody 80 proc. z nich nie są niższe niż 3 tys. zł netto. Kryzys dotknął zaledwie 6 proc. kobiet, które zarabiają ponad 5 tys. zł netto miesięcznie. Największa grupa kobiet przyznających się do kryzysowych oszczędności mieszka w miastach, które mają ponad pół miliona mieszkańców.
61 proc. internautek ograniczyło wydatki na ubrania, 60 proc. wydaje mniej również na jedzenie poza domem, 59 proc. – na rozrywkę. Najmniej, bo zaledwie 16 proc. przepytanych kobiet, ogranicza wizyty na stacja benzynowych. Rozmowy telefoniczne – z powodu kryzysu – ograniczyło też niewiele, bo zaledwie 27 proc. kobiet.
Panie nie najlepiej orientują się, o ile mniej wydają. 43 proc. z nich przyznaje, że nie wie, w jakim stopniu musiało ograniczyć wydawanie pieniędzy. 23 proc. deklaruje, że cięcia w budżecie domowym nie przekraczają 500 złotych. Zaledwie 16 proc. przepytanych kobiet oszczędza miesięcznie ponad tysiąc złotych.
Jaki sposób na oszczędzanie mają internautki? Przede wszystkim zrezygnowały z markowych, droższych produktów i decydują się coraz częściej na ich tańsze odpowiedniki – tak deklaruje 62 proc. z nich. Niewiele mniej, bo aż 58 proc. postawiło na wyprzedaże i promocje. Tylko 11 proc. ankietowanych, żeby oszczędzić, licytuje na aukcjach internetowych.
Dla porównania, aż dwie trzecie panów przyznaje się do oszczędzania z powodu kryzysu. Mężczyźni w pierwszej kolejności zrezygnowali z dużych wydatków na rozrywkę (64 proc.), jedzenie poza domem i podróże. Najmniej liczną grupą ankietowanych są ci, którzy oszczędzają na wydatkach na fryzjera i kosmetyczkę – deklaruje to zaledwie 20 proc. z nich.
51 proc. kobiet z powodu kryzysu obawia się też o swoją posadę, podczas gdy taką obawę wyraża nieco mniej niż połowa mężczyzn. Paradoksalnie – jak na razie, przez kryzys częściej pracę tracą mężczyźni – to oni bowiem zajmują większość stanowisk w branżach najbardziej dotkniętych przez krach – ubezpieczenia, finanse i budownictwo.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.