7 statystyk, które warto znać w kontekście rynku e-commerce w USA

Stany Zjednoczone to najbardziej atrakcyjny rynek konsumentów na świecie. I choć dynamika wzrostu Chin jest imponująca, a bardzo ważna pozostaje Europa, to USA zapewniają ponad 25 proc. obrotów światowej gospodarki. Stąd tak duże zainteresowanie tym rynkiem w kontekście e-handlu. Co warto wiedzieć o amerykańskim e-commerce?

7 statystyk, które warto znać w kontekście rynku e-commerce w USA 1

Oto siedem danych statystycznych, które koniecznie trzeba wziąć pod uwagę planując aktywną sprzedaż w USA lub po prostu analizując możliwości transgranicznej sprzedaży.

230 mln potencjalnych kupujących w sieci

Taka według przewidywań będzie liczba osób w USA, które w 2021 r. zdecyduje się robić zakupy przez internet. Co roku wartość ta rośnie. To akurat naturalny proces, który można zauważyć również w innych państwach. Warto jednak zwrócić uwagę na dynamikę. Obecne 230 mln – wg CoStar – to lawinowy skok w porównaniu z rokiem 2015 i wynikiem 190 mln.

20 proc. zamkniętych galerii handlowych

Taki ma być odsetek centrów i galerii handlowych, które zostaną zamknięte lub zmienią swój charakter w 2021 r. Sprzedaż offline w USA przestaje być trendy. To nie tylko efekt pandemii. Bardzo duże znaczenie ma aktywność Amazona, który staje się wielką galerią handlową, choć o wirtualnym charakterze.

10 proc. sprzedaży detalicznej to e-commerce

Przestrzeń do zdobycia jest nadal ogromna. Jak pokazują analizy amerykańskie, sprzedaż detaliczna – rynek napędowy gospodarki – to nadal zakupy tradycyjne, ale kwestią czasu jest zmiana trendów. Obecne 10 proc. już w kolejnym roku ma sięgać aż 15 proc. Biorąc pod uwagę tendencje społeczne i to, że zdecydowana większość młodszego pokolenia już zdecydowanie preferuje nowy system zakupowy, taka będzie przyszłość handlu w Stanach Zjednoczonych.

88 proc. Amerykanów używa internetu

Planując handel w USA trzeba zwrócić uwagę na stopień cyfryzacji społeczeństwa. Już 88 proc. ludzi regularnie używa tam internetu. Z kolei 80 proc. przyznaje, że robi choć raz do roku zakupy przez internet. Coraz chętniej Amerykanie sięgają również niekoniecznie po rodzime produkty, ale nieco bardziej oryginalne – np. handmade ściągany z Europy. Warto zwrócić na to uwagę zastanawiając się ile kosztuje paczka do USA, która wysyłana byłaby np. z Polski. Może się to okazać zaskakująco korzystne w porównaniu ceny do zysków.

29 proc. mieszkańców kupuje w sieci raz w tygodniu

To wynik, którego Ameryce mogłaby pozazdrościć Europa. Dla niespełna ⅓ społeczeństwa w USA zakupy przez internet są codziennością – czymś absolutnie naturalnym. Coraz bardziej tendencje zakupowe nie dotyczą produktów specjalistycznych, ale po prostu np. spożywczych.

81 proc. zakupów pochodzi z desktopów

Rynek należy do urządzeń mobilnych? Niekoniecznie. Amerykanie zdecydowanie bardziej cenią sobie robienie zakupów przez internet na komputerach. Aż 81 proc. transakcji wygenerowano właśnie w ten sposób. Jedynie 10 proc. pochodziło ze smartfonów.

19 proc. kupujących kieruje się ceną

Co skłania Amerykanów do zakupów przez internet? Wyniki są zaskakujące. Tylko 19 proc. przyznaje, że kluczową kwestią jest cena. Nie okazuje się być ona tak ważna, jak mogło się wydawać. Aż 43 proc. Amerykanów wskazuje, że najważniejsza jest wygoda – nie chcą wybierać się w podróż do sklepu i wybierają zakupy wirtualne.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top