Acxiom Polska za pośrednictwem internetowego kwestionariusza zapytał konsumentów o ich potrzeby i plany związane z samochodami. Zmotoryzowani internauci kupują auta używane za gotówkę.
Zdecydowana większość z nich, bo aż 78%, kupiło samochód za gotówkę, a co piąty zaciągnął na ten cel kredyt. Tylko 2% posiadaczy aut korzysta z samochodu służbowego. Na nowe auta zdecydowało się 23% respondentów, większość zaś zakupiła auta używane – 46% wybrało samochody używane w kraju, a 31% kupiło auta sprowadzone zza granicy. Co drugie gospodarstwo domowe wyposażone jest we własne cztery kółka, a co piąta rodzina może pochwalić się dwoma pojazdami.
Najczęściej kupowanymi samochodami są auta z segmentu C (11%) oraz B (6%) i D (7%, a preferowane pojemności silnika to natomiast 1,4-1,6 (26%).
Prognozy dla rynku motoryzacyjnego wydają się być całkiem niezłe, gdyż aż 70% internautów posiadających auta planuje je wkrótce zmienić. 11% zamierza kupić nowy samochód w przeciągu najbliższych 6 miesięcy, kolejne 16% planuje ten zakup w okresie do 12 miesięcy, a 43% zmieni auto w perspektywie 2 lat. 81% rozważa zakup samochodu używanego i na ten cel najchętniej chciałoby przeznaczyć do 30 tys. zł (72%). 18% planuje wydać na zakup auta od 30 do 50 tys. zł, a 6% deklaruje kwotę z przedziału 50-70 tys. zł.
Liderem wśród firm ubezpieczeniowych oferujących polisy AC wśród zmotoryzowanych internautów jest firma PZU – 35% wskazań. W gronie najczęściej wskazywanych ubezpieczycieli znajduje się także Warta (8%), Allianz (7%), Link4, HDI Asekuracja i Ergo Hestia (po 5%).
Wpisy promowane
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
- Inwestowanie długoterminowe: dlaczego wszystko jest lepsze od gotówki?Zastanawiając się nad sposobami lokowania kapitału, wielu z nas instynktownie skłania się ku trzymaniu środków w gotówce. Wydaje się to ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.