W ramach cyklicznego badania rynku elektronicznego handlu detalicznego w Polsce przeprowadziła w lutym 2003 roku szóstą już edycję badania polskich sklepów internetowych. Wyniki badania opracowano w formie raportu „eHandel B2C w Polsce”.
Obecnie w Polsce działa 660 sklepów internetowych. W ostatnim półroczu ich liczba zmalała o 90. Zdaniem analityków I-Metrii zmniejszanie się liczby sklepów internetowych jest spowodowane racjonalizacją nastrojów wokół eBiznesu. Choć tempo spadku liczby sklepów zwiększyło się w ostatnich sześciu miesiącach, analitycy uważają, że nie należy spodziewać się „dramatycznego spadku ich liczebności w najbliższych latach”.
Obroty polskiego eHandlu rosą, ale nadal zmniejsza się liczba sklepów internetowych. 87 proc. badanych sklepów twierdzi, że przynosi zyski.
Zdaniem ekspertów stali klienci sklepów internetowych są głównym źródłem wzrostu ich obrotów. W ostatnim półroczu wzrósł o ponad 10 punktów procentowych odsetek sklepów, które premiują swoich stałych klientów. Obecnie 72 proc. sklepów internetowych premiuje swoich stałych klientów.
Komunikat o raporcie zawierający dane do pobrania w dziale Download
Wpisy promowane
- Oblicz ratę leasingu nowego SEAT-a i CUPRYPlanujesz wziąć leasing dla firm, ale nie jesteś pewien, którą opcję wybrać? Postaramy się rozjaśnić tę kwestię, skupiając się na ...
- Jak promować firmę w internecie?Często uważa się, że promocja firmy w internecie jest skomplikowana i wymaga dużych nakładów finansowych, jednak prawda jest taka, że ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.