home.pl, dostawca usług internetowych, wprowadził nowe zabezpieczenia chroniące użytkowników Sieci przed otrzymywaniem niechcianej reklamy na konta poczty elektronicznej. Zastosowane rozwiązania, poprzez m.in. analizę nagłówków i treści wiadomości, cechują się wielokrotnie większą efektywnością w przechwytywaniu spamu od stosowanych dotychczas mechanizmów obronnych.
Wprowadzone przez home.pl zabezpieczenia antyspamowe opierają się o nowe, dotychczas nie stosowane w Polsce mechanizmy skanerów treści wiadomości. Wykorzystują one m.in. analizę nagłówków i treści przesyłanych listów pod kątem kilkuset zdefiniowanych reguł, charakteryzujących spam (np. najpopularniejsze tematy wiadomości, frazy tekstowe, formuły wypisania się, nazwy domen, kraje nadawcy, adresy IP).
W pierwszym tygodniu funkcjonowania nowych zabezpieczeń antyspamowych Klienci home.pl aktywowali je dla ponad 42 tysięcy kont e-mail. Zaowocowało to przechwyceniem w okresie 12-18 maja 2003 blisko 265 tysięcy wiadomości zawierających spam. Przeprowadzone analizy wykazały, iż zastosowanie nowych mechanizmów podniosło efektywność wykrywania spamu o 400-500%.
„Udało się nam znacznie zwiększyć efektywność mechanizmów ochronnych, w stosunku do klasycznego blokowania wiadomości z adresów znajdujących się na czarnych listach. Należy jednak pamiętać, że ciągle powstają nowe techniki tworzenia i dystrybucji spamu, które są odpowiedzią na skanery treści wiadomości. Jest to m.in. spam graficzny, gdzie przesyłane wiadomości nie zawierają tekstu a cała treść reklamy umieszczona jest w obrazku. Antyspamowe skanery treści nie są w stanie „zrozumieć” zawartości obrazka i tym samym wychwycić popularnych fraz używanych w spamie. Obecnie pracujemy nad całkowicie nowym rozwiązaniem, które umożliwi wykrywanie także tego typu wiadomości” – mówi Stefan Jurczyk, dyrektor techniczny home.pl.
Najczęściej przechwytywanym typem wiadomości jest spam reklamujący serwisy erotyczne, środki medyczne lub pseudo-medyczne poprawiające potencję, wygląd, samopoczucie lub zmniejszające wagę. Około 95% wiadomości definiowanych jako spam trafia z serwerów ulokowanych poza granicami Polski. W kwietniu 2003 serwery home.pl obsłużyły 10,57 mln wiadomości.
Wpisy promowane
- Zaplanuj świąteczne wydatki dla pracowników – Jak wybrać idealny prezent?Święta Bożego Narodzenia to czas, który w wielu firmach wiąże się nie tylko z magią i wspólnymi świętowaniem, ale również ...
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
Wydarzenia
E-COMMERCE CHALLENGE 2024
23.05.2024 - 24.05.2024
Code Europe
10.06.2024 - 11.06.2024
Najnowsze wpisy
- ERLI: Szybsze zwroty w paczkomatachERLI uruchomił dla swoich klientów nową usługę, dzięki której zwroty zakupów mają być nie tylko szybsze i wygodniejsze, ale również ...
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.