W niecały miesiąc po uruchomieniu witryny MySpace Music pojawiły się nieoficjalne informacje o planach stworzenia podobnego serwisu przez Facebooka.
MySpace od dawna stawiało na muzykę. Dzięki temu strona stała się idealnym narzędziem promocji dla artystów, którzy za pośrednictwem społeczności mogli kontaktować się z fanami. Facebook, ze swoimi studenckimi korzeniami, na razie nie był w stanie zaoferować tego typu zawartości.
Na pewno ważnym krokiem było udostępnienie otwartego interfejsu programowania aplikacji w maju 2007 roku. Dzięki temu deweloperzy zyskali możliwość integrowania Facebooka z takimi witrynami muzycznymi jak iLike czy Rhapsody. Niestety, nie przyciągnęło to zbyt wielu artystów.
Teraz stworzony przez Marka Zuckerberga serwis chce postawić wszystko na jedną kartę – stać się platformą za pośrednictwem której zarówno niezależni wykonawcy jak i wielkie studia nagraniowe będą mogli sprzedawać utwory czy albumy. Zamiast jednak podpisywać umowy z właścicielami praw autorskich Facebook najprawdopodobniej porozumie się z już istniejącymi muzycznymi stronami WWW.
Źródło: ArsTechnica
Wpisy promowane
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.