Jesienią tego roku Universum Polska Sp. z o.o. przeprowadziło badanie wśród profesjonalistów, czyli osób z wykształceniem wyższym i doświadczeniem zawodowym, dotyczące planów rozwoju ich kariery zawodowej oraz wizerunku pracodawców działających na rynku polskim. Wzięło w nim udział ponad 3000 osób z minimum rocznym doświadczeniem zawodowym.
W odróżnieniu od wyników badań przeprowadzanych przez Universum wśród profesjonalistów w innych krajach, najważniejszym celem zawodowym polskich respondentów jest osiągnięcie tytułu eksperta lub specjalisty w danej dziedzinie. W dalszej kolejności znajdują się: stabilna i pewna sytuacja zawodowa oraz równowaga pomiędzy życiem zawodowym i osobistym. W odróżnieniu do Polski ostatni z wymienionych czynników zajmuje na listach wyników w innych krajach pierwsze miejsce.
„Polscy profesjonaliści konsekwentnie dążą do pogłębiania wiedzy i osiągania wąskiej specjalizacji w swoich dziedzinach. Aby to osiągnąć, gotowi są poświęcić część swojego życia osobistego.” mówi Anna Macnar, Country Manager firmy Universum w Polsce.
Oprócz możliwości udziału w szkoleniach polscy profesjonaliści cenią u pracodawcy wysokie standardy etyczne i dobrą reputację. Oczekują również konkurencyjnego wynagrodzenia i możliwości szybkiego awansu.
Absolwenci kierunków ekonomicznych i zarządzania wybrały firmę Google jako Idealnego Pracodawcę. Kolejne miejsca zajęły: L’Oréal, Ernst & Young, PricewaterhouseCoopers i Grupa ITI.
„Widzimy wyraźne różnice między wypowiedziami studentów i profesjonalistów. Nawet najmocniejsi pracodawcy z tzw. Wielkiej Czwórki nie zajmują już pierwszych miejsc w rankingach. Natomiast firmy takie jak Google, Kompania Piwowarska i IKEA, które są w kręgu zainteresowań pracowników z doświadczeniem zawodowym, zajmują wyższe niż poprzednio pozycje.” mówi Anna Macnar.
Wśród inżynierów, podobnie jak we wcześniej przeprowadzanym badaniu wśród studentów, zwycięską firmą okazała się Skanska, a miejsca od drugiego do piątego zajęły: Budimex, Toyota, Strabag i ABB. Ostatnie dwie wymienione firmy znajdują się na wyższych pozycjach rankingowych w opinii profesjonalistów niż w wynikach badania przeprowadzonego wśród studentów.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.