Na pytanie – czy wyniki wyszukiwania Google są przydatne, 80% ankietowanych odpowiada pozytywnie. Czy wyniki te są dla nich wiarygodne? Okazuje się, że tylko dla niespełna 70% respondentów…
To wyniki sondy zrealizowanej dla agencji search engine marketing – Bluerank przez firmę IMAS International (za pomocą usługi Omnibus Online). Badanie przeprowadzone zostało na próbie 600 respondentów, w wieku 18 – 54 lata. Sonda miała na celu zbadanie poziomu zadowolenia użytkowników wyszukiwarki Google. Ankietowani odpowiadali na trzy pytania, oceniając wiarygodność, przydatność oraz czytelność wyników wyszukiwania.
Respondenci uważają wyniki wyszukiwania Google za przydatne oraz prezentowane w sposób zrozumiały i przejrzysty, ale nie są oni w pełni przekonani do ich wiarygodności. Najmniej wynikom wyszukiwania prezentowanym przez Google ufają osoby wykształcone, w wieku 25 – 34 lata.
Jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy mogą być, uznawane za nieuczciwe i nieakceptowane przez Google, wybrane praktyki SEO, za sprawą których serwisy niższej jakości pojawiają się wysoko w wynikach wyszukiwania. Działania w obrębie tzw. black hat SEO, jak: wykorzystywanie systemów wymiany linków, stosowanie ukrytego tekstu na WWW lub osobne strony tworzone specjalnie dla robotów Google… sprawiają, że internauci zorientowani na znalezienie (za pomocą wyszukiwarki) konkretnych materiałów mają mniejsze zaufanie do wyświetlanych w Google wyników.
Pełną wersję raportu (tekst plus wykresy) można pobrać z tej strony.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.