Yahoo potwierdziło właśnie, że Carol Bratz, była szefowa Autodesk, zostanie nowym dyrektorem generalnym korporacji. Obsadziła w ten sposób wakat, jaki powstał po tym, jak w listopadzie ubiegłego roku z firmy odszedł Jerry Yang. Czy ta dość kontrowersyjna decyzja pomoże Yahoo utrzymać i ustabilizować swoją pozycję?
Odejście Yanga, jednej z ikon internetu, oznaczało dla Yahoo koniec pewnej ery. Zakończone niepowodzeniem negocjacje o przejęcie firmy przez Microsoft, spadające zyski, likwidacja wielu miejsc pracy – to obraz ostatnich miesięcy działania korporacji. Gorączkowe poszukiwania następcy Yanga przedłużały się. Aż do dzisiaj – nową CEO została Carol Bratz.
W oświadczeniu wydanym przez Yahoo, Roy Bostock, szef Rady Nadzorczej, nazywa Bartz doskonałą kombinacją doświadczonego menadżera do spraw technologii z rozsądnym liderem. Czytamy również:
Carol Bratz jest osobą szanowaną w kręgach technologicznych oraz wśród ludzi z Wall Street za swoje doświadczenie w zarządzaniu, orientację na klienta, umiejętności interpersonalne.
W latach 1992-2002 nowa szefowa Yahoo kierowała Autodesk, firmą specjalizującą się między innymi w tworzeniu specjalistycznego oprogramowania dla architektów. To za jej „rządów” z firmy o wartości 300 milionów dolarów Autodesk zmienił się w 1,5 miliardową korporację. Zasiada również w Radzie Nadzorczej Intel Corp i NetApp. Pracowała także dla takich gigantów jak Sun Microsystems.
To, co jej się zarzuca to przede wszystkim brak doświadczenia w branży internetowej oraz reklamowej. Pojawiają się również głosy twierdzące, że wybór Bratz jest tylko tymczasowy. Ma on zasłonić prawdziwe ruchy w „kuchni” korporacji, która musi sobie poradzić z wieloma wewnętrznymi problemami. Świadczyć ma o tym choćby wiek Carol – jest 60-letnią kobietą.
Bratz określa siebie tymczasem jako „straight shooter”. A wątpliwości odnośnie swojej osoby rozwiewa krótko:
I didn’t know [computer-assisted drafting] when I joined Autodesk. I didn’t know hardware when I joined Sun. I’m a technology-driven person, a market-driven person. I love customers. So I suspect I have a little brain power to learn what it takes to understand media and, more importantly, I expect there are fantastic people here, in the company as well as on the board, who can help jumpstart my education.
Co wybór Bratz oznacza dla relacji Yahoo-Microsoft? Według części komentatorów jej wybór ma być krokiem w kierunku ożywienia relacji z gigantem z Redmond. Osoba Carol ma oznaczać „większe prawdopodobieństwo” umowy pomiędzy firmami.
Trudno ocenić, czy tak właśnie się stanie. Steve Ballmer, szef Microsoftu na konferencji CES powiedział bowiem, że nie powinniśmy spodziewać się powrotu „kwestii Yahoo”.
Możemy próbować innych form partnerstwa, ale przejęcie jest kwestią należącą do przeszłości – powiedział Ballmer.
Oczywiście było to przed ogłoszeniem decyzji o powołaniu nowego CEO.
Jednym z głównych zadań jakie stoją przed Carol Bratz jest również walka z Google, głównie na polu wyszukiwarek.
Według ostatniego raportu Nielsen Research poświęconego wyszukiwarkom internetowym roczny wzrost (Year to Year Growth) Google wyniósł prawie 22 proc. podczas gdy Yahoo spadł o 1,5 proc., a Microsoftu aż o prawie 17 proc. Google ma 64,1 proc. udziałów w tym rynku. Druga pozycja należy do Yahoo, ale to tylko 16,1 proc. udziałów.
Zmiana wizerunku, oddanie firmy w kobiece ręce i nastawianie na współpracę i rozwój – czy takie czynniki wystarczą by Yahoo wydostało się z dołka? Czas pokaże.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.