Kiedy w ubiegłbym roku rozszerzenie .me stało się dostępne dla wszystkich zainteresowanych wiele osób nie słyszało o cybersquattingu – podobnie zresztą jest również i dziś. Domeny takie jak Porshe.me, Toyota.me, czy Firefox.me zostały przechwycone przez podmioty nie mające wiele wspólnego z firmami, czy produktami, do których nazwy się odnoszą. Wiele z tego typu domen zostało sprzedanych na aukcjach za grube pieniądze.
Większość nabywców tych nazw nie ma rozbudowanej wiedzy na temat branży i biznesu domenowego. Wydaje się im, że .me jest kolejną żyłą złota. A najłatwiej zarobić za pomocą nazw znanych marek. Swoją nauczkę odebrał chociażby właściciel Porsche.me, którą musiał zwrócić na mocy wyroku sądu arbitrażowego w listopadzie. Ale ta sama osoba jest również właścicielem Toyota.me. Czy i tą nazwę będzie musiał oddać (a z nią stracić 90 tys. dolarów jakie zainwestował) przekonamy się zapewne wkrótce.
Właściciele znaków handlowych nie ustają w swoich roszczeniach odnośnie domen .me. Mozilla wygrała sprawę dotyczącą Firefox.me, a Coca-Cola przechwyciła Sprite.me. Właścicielem obu domen była firma z Beverly Hills – Metro Media. Mozilla kontaktując się z nią usłyszała konkretną ofertę: 10 tys. dolarów za Firefox.me. Kiedy tylko Mozilla złożyła skargę do WIPO – Metro Media zaproponowała transfer domeny bez żadnych opłat. Podobna sytuacja miała miejsce w przypadku Sprite.me.
Wciąż toczy się kilka spraw odnośnie znanych nazw np. Overstock.me. I w tym przypadku jej obecnym właścicielem jest Metro Media. Inne nierozwiązane jeszcze spory dotyczą m.in. danone.me, exxonmobil.me, creditmutuel.me.
Największym wygranym całej tej sprawy jest rejestr .me i jego partnerzy np. GoDaddy. Korzystają chociażby na wysokich kwotach jakie domeny .me osiągają na aukcjach – nawet jeśli później „przepadają” w wyniku arbitrażu.
Źródło: Aznews.pl
za DomainNameWire
Wpisy promowane
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.