Grupa K2 zanotowała najlepsze w historii wyniki finansowe, kontynuując 8 letni okres, w trakcie którego w każdym roku udawało się zwiększyć ta przychody jak i zyski. Przychody ze sprzedaży grupy K2 przekroczyły w roku 2008 kwotę 40 mln zł, co stanowi wzrost o blisko 60% . W odrobinę wyższym tempie wzrósł zysk netto zamykając się kwotą 2,7 mln zł.
Spółka w pełni wykorzystała szybkie tempo rozwoju rynku reklamy internetowej (wzrost o 58%) zwiększając udział w rynku. Zdaniem spółki, jest ona największą agencją interaktywną w Polsce z udziałem w rynku sięgającym 18%. Pozyskane w wyniku IPO środki zostały zainwestowane w zwiększenie możliwości realizacyjnych a także w nowe przedsięwzięcia. Do najważniejszych inwestycji, które kształtować będą przyszłą pozycję spółki należą własny system reklamy afiliacyjnej, działający pod marką – system3, wewnętrzny inkubator innowacyjności Top of Mind – zintegrowany ze studiem video K2 Motion, agencja SEM/SEO (działająca w strukturach ACR) oraz rozbudowywane data center.
– Jesteśmy więcej niż zadowoleni z osiągniętych w zeszłym roku wyników. Cieszy zrównoważony wzrost wszystkich naszych biznesów a także to, że akumulacja wiedzy i doświadczenia przekłada się na konkretne efekty finansowe. Jesteśmy względnie optymistyczni jeśli chodzi o perspektywy bieżącego roku. Spodziewane pogorszenie koniunktury może mieć jednak oczywiście negatywny wpływ na naszą działalność. Niemniej, wstępne wyniki rozmów z naszymi klientami wskazują, że Internet jako medium komunikacji reklamowej może relatywnie najmniej ucierpieć w sytuacji ograniczenia budżetów marketingowych. Ubiegły rok upłynął pod kątem przyspieszenia inwestycji, co było efektem pozyskania środków z oferty publicznej oraz szybkiego wzrostu zatrudnienia. Zmiana warunków ekonomicznych każe nam przyjąć bardziej zachowawczą politykę inwestycyjną w bieżącym roku. Podobnie, planujemy stabilizację zatrudnienia. Płynne środki jakimi dysponujemy (saldo gotówki i bieżących należności i zobowiązań zamyka się kwotą blisko 8 mln zł) dają nam komfort spokojnego reagowania na zmiany sytuacji rynkowej – komentuje Janusz Żebrowski, Prezes Zarządu K2 Internet S.A..
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.