Światowe wydatki na reklamę w tradycyjnych mediach – telewizji, prasie codziennej, czasopismach, radio – w pierwszym kwartale bieżącego roku spadły o 7,2 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego – wynika z raportu firmy badawczej Nielsen.
Raport – Global AdView Pulse – pokazuje, że globalny kryzys ekonomiczny uderza w branżę reklamową – a najmocniej w rynki europejskie. Szczególnie mocno odczuła to Hiszpania (-28,2 proc. spadek wydatków na reklamę), a także Irlandia (-21,2 proc.), Włochy (-19,1 proc.) i Wielka Brytania (-14,7 proc.). Równie kiepskie wyniki odnotowane zostały w USA, gdzie nakłady spadły o 12,7 proc.
Najniższe spadki zanotowano w regionie Azji i Pacyfiku – tu spadki osiągnęły średnią wartość 2,3 proc. Tu również możemy dostrzec wzrosty: w Indonezji, przede wszystkim z racji okresu wyborczego, o 19,1 proc. oraz w Chinach – o 2,5 proc.
Efekty globalnego kryzysu finansowego z całą pewnością dotknęły rynek reklamy, zwłaszcza w Ameryce Północnej i Europie. Nawet Chiny, które zwykle mogły pochwalić się wysokimi wzrostami, głównie z powodu obchodów Nowego Roku, zanotowały niewielki wzrost w tym kwartale, zaledwie 2,5 proc. w porównaniu do 17,1 proc. w ostatnim okresie 2008 roku – skomentował Ben van der Werf z Nielsena, odpowiedzialny za raport.
Badanie pokazuje, że spadek wydatków na reklamę dotknął wszystkie cztery główne typy mediów „tradycyjnych”. Najgorzej wypadły czasopisma (spadek o 17,4 proc.) oraz prasa codzienna (-9,1 proc.). W telewizji obserwowaliśmy spadek na poziomie 4,7 proc. a w radio – 2,5 proc.
Nielsen wziął również pod uwagę reklamowane branże. Tylko dwie uciekły przed negatywnymi skutkami recesji – kanały dystrybucji (+6 proc.) i FMCG (+0,2 proc.). Spadki najboleśniej odczuła motoryzacja (-19,9 proc.), usługi finansowe (-16,7 proc.) oraz odzież i akcesoria (-15,7 proc.).
Spadki w przypadku motoryzacji i usług finansowych nie są zaskoczeniem, zwłaszcza jeśli przyjrzymy się wydatkom na nie w kilku ostatnich kwartałach. Oba sektory są bardzo wrażliwe na finansowe zawirowania – powiedział Ben van der Werf.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.