Serwis Turystyka Wirtualnej Polski (turystyka.wp.pl) zmienił swoje oblicze. Nowe są nie tylko layout, układ stron czy kategorie tematyczne. Witryna prezentuje obecnie odmienione spojrzenie na tematy związane z podróżami, rekreacją, wypoczynkiem.
Serwis turystyka.wp.pl został całkowicie przebudowany. Zrealizowane zostały przy tym dwa podstawowe cele zaspakajające potrzeby użytkowników – możliwość szybkiego sprawdzania potrzebnych informacji i rezerwacji oferty oraz przyjemnego spędzania czasu podczas serfowania po ciekawych stronach. Witryna wykorzystuje rozwiązania lokalizatora DoCelu.pl. Można więc nie tylko sprawdzić położenie danego kurortu, ale też zaplanować własną trasę podróży do niego. Istotną dla twórców serwisu kwestią było zaangażowanie do jego budowy użytkowników. Elementy społecznościowe to m.in. mechanizm sugestii (np. gdzie we Włoszech można spędzić czas zabawnie lub oryginalnie) i TOP10 – rankingi internautów. Dodatkową formą hierarchizacji treści witryny są wskazania odredakcyjne i znanych autorytetów. Zamiast rozbudowanego drzewa kategorii – co usztywnia nawigację, w serwisie mamy do czynienia z tagami, rekomendacjami, systemem powiązanych ze sobą tematycznie artykułów i materiałów multimedialnych.
„Kontent przeorganizowany został w ten sposób, że bazuje na słowach kluczowych, przeszliśmy też z nawigacji pionowej na poziomą. Zmiany te mają ułatwić wchodzenie w głąb serwisu. Nawigację kontekstową oparliśmy o wybory użytkowników. Rozbudowaliśmy również system linkowań wewnętrznych, dzięki czemu internauci płynnie przechodzą do kolejnych, powiązanych ze sobą treści, podążając za skojarzeniami. Główny klucz powiązań to miejsce: kraj, region, miasto.” – wyjaśnia Olga Dębicka.
Witrynę podzielono na klarowne bloki tematyczne: informacje praktyczne (Przewodnik), oferty (Centrum Podróży) oraz kontent do swobodnego surfowania (Zdjęcia i filmy, Super Tematy). Przewodnik to informator, zawierający opisy kilkudziesięciu krajów i ich największych atrakcji a także mapy, zdjęcia, pliki wideo, adresy konsulatów i ambasad, newsy o warunkach pogodowych, itp. To także szereg przydatnych wskazówek o trasach dojazdu, cenach benzyny, opłatach drogowych, lokalnych przepisach ruchu i komunikacji. W Centrum Podróży można rezerwować bądź wykupić wycieczkę last minute, tani przelot, hotel w Polsce i za granicą, samochód. Co ważne, oferty e-commerce także zostały podłączane kontekstowo do interesującego użytkownika miejsca.
W dziale Super Tematy pojawiły się cykle, zachęcające do regularnego powracania do serwisu, m.in. Podróże z Gwiazdami (tu m.in. Ola Kwaśniewska, Piotr Kupicha, Edyta Górniak), Wywiady z podróżnikami (Martyną Wojciechowską, Robertem Makłowiczem, Beatą Pawlikowską, Zosia Klepacką), cykl popularno-naukowy 10 Naj Naszej Ziemi i Prezentacje – miejsc oraz wydarzeń.
„Stawiamy też w dużym stopniu na elementy rozrywkowe. Momentami przeważają one nawet nad treściami czysto informacyjnymi. Większy jest też udział materiałów graficznych i wideo nad tekstem. Serwis, który w założeniu ma zachęcać użytkowników do wertowania jego stron, szukania informacji, oglądania galerii zdjęć, musi zawierać, lub w dużej mierze opierać się na takich elementach. Potwierdzają to przykłady z praktyki, wystarczy spojrzeć np. na serwis turystyczny Yahoo!” – mówi Olga Dębicka.
Na uwagę zasługuje także Kiosk – gdzie prezentowane są treści ze znanych magazynów poświęconych turystyce, np. „Poznaj Świat”, „Bezdroża”, „Globtroter”, „Voyage”.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.