Amazon ogłosił, że przejmuje Zappos.com, jedną z najbardziej niezwykłych amerykańskich firm zajmujących się e-commercem. Transakcja ma zostać sfinalizowana jesienią i jest bardzo możliwe, że akcje, którymi Amazon zapłaci za przejęcie, będą warte wtedy nawet miliard dolarów.
Z wydanego oświadczenia wynika, że za kupno Zappos, Amazon zapłaci własnymi akcjami. W chwili obecnej warte są one około 850 mln dolarów, ale do dnia finalizacji umowy (jesień bieżącego roku) ich cena może wzrosnąć nawet do miliarda dolarów. Dodatkowo Amazon wypłaci firmie i jej pracownikom 40 mln dolarów w gotówce.
Amazon to największy na świecie internetowy sprzedawca. Zappos natomiast to firma, która rozpoczynała od handlowania butami, teraz zaś oferuje około 2,8 mln produktów i osiąga łączne obroty rzędu miliarda dolarów. Sławna jest zaś nie tylko z przetrwana kryzysu początku XXI wieku (jako jedna z nielicznych w tej branży), ale przede wszystkim ze swojej filozofii – obsługi klienta, darmowych dostaw i odbiorów przy zwrotach oraz zasad korporacyjnych. Więcej o firmie możecie znaleźć pod tym adresem.
Zappos jest firmą skupioną na kliencie. Widzimy tu niezwykłe możliwości dla obu firm by uczyły się od siebie nawzajem i były jeszcze lepsze dla swoich klientów – powiedział Jeff Bezos, założyciel i dyrektor generalny Amazona.
W pewnym sensie Amazon rzucił ręcznik na ring ponieważ próbował konkurować z Zappos. A jeśli nie możesz kogoś pokonać – kup go – mówi natomiast Reutersowi Sucharita Mulpuru, analityk Forrester Research.
Amazon zapewnił, że obecni szefowie Zappos pozostaną na stanowiskach. Zappos ma być też prowadzone jako niezależna spółka.
Amazon z giganta zrobi się… no cóż, jeszcze większym gigantem, przyciągając do siebie pod marką Zappos tych, którzy do marki Amazon przekonani nie są. Zappos dostało zaś ogromne pieniądze i gwarancję niezależności. Klasyczna sytuacja, w której wszyscy wygrywają?
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.