W październiku br. minie pierwsza rocznica funkcjonowania filii eSKY.pl – internetowego biura podróży i lidera agencyjnej sprzedaży biletów lotniczych w Polsce – na rynku bułgarskim. Przedsięwzięcie to okazało się sukcesem, dodatkowo wspomaganym bieżącą implementacją najnowocześniejszych rozwiązań do serwisu eSKY.bg.
Ekspansja eSKY.pl poza rodzimy rynek, to efekt realizowanej strategii firmy i odpowiedź na szybko rosnące zainteresowanie klientów polskich i zagranicznych, zakupem usług turystycznych przez Internet, takich jak wycieczki, hotele, czy bilety lotnicze. Wybór Bułgarii, na miejsce pierwszej zagranicznej filii Spółki, związany był przede wszystkim z dynamicznym rozwojem tamtejszej turystyki. Według danych pochodzących z rynku, w 2008 roku Bułgarzy zakupili blisko 6 milionów wycieczek, z czego aż 30%, stanowiły wyjazdy do Grecji. W ciągu ostatnich 8 lat, rynek turystyczny w Bułgarii rozwijał się systematycznie, odnotowując rokrocznie średnio 12% wzrost. Zwiększenie napływu turystów zagranicznych wzmaga istniejący popyt na rozwój infrastruktury w branży. Dodatkowo, w tamtym regionie, rośnie liczba użytkowników Internetu i dynamicznie rozwija się sprzedaż usług turystycznych online.
Od startu serwisu www.esky.bg minęło niecałe dziesięć miesięcy – w tym czasie sprzedaż wzrosła w okresie od października 2008 do lipca 2009 blisko 10-krotnie. Zgodnie z prognozami na najbliższe miesiące, eSKY.bg przewiduje dalszy wzrost sprzedaży usług turystycznych, o 20-30%, w każdym miesiącu. Bułgarski oddział firmy sprzedaje obecnie bilety lotnicze prawie 700 linii lotniczych, oraz współpracuje z agencjami turystycznymi.
Przyszły rozwój eSKY.bg jest zależny od działań podejmowanych w polskiej centrali. Wiąże się to z implementacją sprawdzonych rozwiązań, które funkcjonują dzisiaj w serwisie www.esky.pl. W ciągu najbliższych miesięcy Spółka zamierza w bułgarskim oddziale wprowadzić system BackOffice. Równocześnie przygotowywany jest w Polsce moduł umożliwiający rezerwację noclegów w hotelach, który zostanie zaimplementowany z początkiem października tego roku. Firma pracuje także nad całkowicie nową wersją serwisu bułgarskiego, która ma być gotowa w ciągu najbliższych tygodni. eSKY.bg ubiega się również o akredytację Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Lotniczych (IATA), co pozwoli mu na pełną autonomię w sprzedaży biletów lotniczych, na bułgarskim rynku.
„Bułgaria to zaledwie pierwszy krok na drodze zagranicznej ekspansji naszej firmy. W przyszłości Spółka zamierza wejść także na rynki innych krajów europejskich. Drugą zagraniczną filię zamierzamy uruchomić w Rumunii już w październiku tego roku, a wśród kolejnych potencjalnych lokalizacji można wymienić m.in. Czechy i Słowację czyli kraje, w których sektor turystyczny obecnie przeżywa dynamiczny rozwój” – mówi Łukasz Habaj, wiceprezes eSKY.pl.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.