Chad Hurley, współtwórca i szef YouTube, stanie się głównym sponsorem teamu Formuły 1 – USGPE (poprzednio US F1) który zadebiutuje w sezonie 2010. Jak przekonuje, praca nad rozwojem drużyny wyścigowej jest bardzo podobna do prowadzenia odnoszącego sukcesy biznesu internetowego.
To biznesowe aspekty przyciągnęły mnie do US F1 – to jest startup w bardzo podobnej sytuacji, którą miałby w Dolinie Krzemowej – powiedział Hurley w wywiadzie dla Autosportu.
Zdaniem twórcy serwisu z klipami wideo, drużyna Formuły 1 to – podobnie jak w przypadku YouTube, przynajmniej na początku jego działalności – mały zespół, utalentowanych indywidualności, który próbuje się wybić, osiągnąć coś, co inni uznają za niemożliwe. Przekonuje, że właśnie na tej filozofii, odmiennej od tego co znamy ze świata wyścigów, chce budować pozycję swojego teamu.
Hurley jest jednak realistą jeśli chodzi o ramy czasowe. Zapewnia, że zdaje sobie sprawę z tego, że sukces drużyny wyścigowej to kwestia dłuższej perspektywy. Nie chce jednak traktować tego wyzwania jak zwykłej zabawy liczbami.
Chcemy stanąć do walki. Wiem, że konkurencja jest spora i kilka najbliższych lat będzie pracą nad zespołem i samochodami, by mogły być współzawodniczyć na równym poziomie, ale to właśnie nasz cel – powiedział Hurley.
Szef YouTube chce wykorzystać swoje doświadczenie z Krzemowej Doliny. Chce pomóc nowej drużynie w pozyskiwaniu sponsorów, utrzymywaniu biznesowych relacji i wprowadzaniu nowych technologii. I kto jak kto, ale ma on do tego odpowiednie kwalifikacje.
Formuła 1 to bardzo trudny i ekstremalnie kosztowny biznes. Hurley ma jednak pieniądze i jest dostatecznie młody by móc inwestować, gdzie mu się podoba, zgodnie z własnymi pasjami. I kto wiem, czy nie będzie to kluczem do jego sukcesu? Może za kilka lat zobaczymy Roberta Kubicę z logo YouTube na kombinezonie?…
Fotka z serwisu startup2startup.com
Wpisy promowane
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.