Wirtualna Polska przygotowała specjalny serwis, który oferuje jednoczesny dostęp do informacji i usług WP oraz haseł zamieszczonych w Wikipedii. Powiązanie wiadomości prezentowanych w serwisach tematycznych Wirtualnej Polski – informacyjnych, biznesowych, edukacyjnych, technicznych, rozrywkowych – z zasobami encyklopedycznymi Wikipedii ma umożliwić internautom poszerzanie wiedzy.
Wirtualna Polska to dziesiątki specjalistycznych serwisów WWW, których redakcje współpracują z najważniejszymi mediami z kraju i ze świata. Dzięki temu WP to olbrzymie źródło informacji. Połączenie potencjału portalu z ofertą Wikipedii, zawierającej rozwinięcie ponad 633 tysięcy haseł, daje internautom zupełnie nowe możliwości. Wikipedia.wp.pl to już teraz wyjątkowa propozycja dla użytkowników, a przecież zarówno WP jak i wirtualna encyklopedia nie powiedziały ostatniego słowa i wciąż powiększają swoje zasoby – mówi Bartłomiej Krawczyk z WP, Kierownik Projektu.
Dzięki mechanizmowi wewnętrznego wyszukiwania określony artykuł na stronie Wirtualnej Polski powiązany jest z innymi serwisami WP, o podobnej tematyce. Jednocześnie kliknięcie w podlinkowany i oznaczony znakiem „W” termin (hasło, nazwisko) w artykule, przenosi użytkownika do konkretnego materiału w Wikipedii, wybranego dla tej wiadomości jako najbardziej adekwatny. System przekierowywania (crosslinkowania) działa w obie strony – hasła w wolnej encyklopedii prowadzą do powiązanych z nimi artykułów w zasobach WP.
Grafika serwisu oparta jest na kolorystyce i układzie Wikipedii, jednak, jak wyjaśnia Bartłomiej Krawczyk celowo ograniczony został dostęp do opcji edytorskich, bowiem nie każdy internauta jest zainteresowany dodawaniem do encyklopedii własnych haseł, bądź uzupełnianiem już istniejących.
Ważne jest jednak to, że wszystkie zmiany i nowe definicje w Wikipedii pojawiają się na stronach serwisu WP. Wikipedia.wp.pl jest przykładem nowego modelu współpracy biznesowej. Z jednej strony to poszerzenie kontentu portalu poprzez bezpośrednie powiązanie z hasłami Wikipedii, z drugiej – wsparcie finansowe Fundacji Wikimedia, również z przychodów reklamowych – dodaje Krawczyk.
Wszystkie formy reklamowe, które zamieszczane są w witrynie, otrzymały akceptację Fundacji. W kwietniu tego roku France Telecom (do której, w ramach Grupy TP należy Wirtualna Polska) zawarł umowę z Fundacją Wikimedia. Oba podmioty wspólnie pracują nad tworzeniem nowych projektów na bazie Wikipedii.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.