Według Adage.com firmy farmaceutyczne w USA praktycznie „porzuciły marketing w wyszukiwarkach” po ostrzeżeniu jakie wystosowała amerykańska Agencja ds. Żywności i Leków (Food and Drug Administration, FDA). Według cytowanych w tekście danych comScore, ilość płatnych reklam pochodzących od firm farmaceutycznych spadła o 84 proc. pomiędzy 26 marca a końcem czerwca tego roku.
photo credit: pfala |
26 marca FDA wysłało do 14 firm farmaceutycznych ostrzegający list, w którym przekonuje, że reklamy PPC są mylące, ponieważ nie zawierają informacji o ryzyku związanym z wykorzystywaniem leków. Takie ostrzeżenia pojawiają się w reklamach telewizyjnych i prasowych – nie może ich zabraknąć również w internecie, uważa Agencja.
FDA ostrzegła więc firmy, że nie mogą publikować reklam w wyszukiwarkach jeśli nie powiadomią odbiorców o wiążącym się z lekami ryzyku – co może być trudne (jeśli nie niewykonalne) na tak małej, możliwej do wykorzystania powierzchni.
Do lutego 2010 roku FDA zbierać będzie opinie do przygotowywanego przez siebie rozporządzenia, normującego reklamy leków w internecie. Co oznacza, że takie prawo pojawi się nie wcześniej niż w 2011 roku.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.