Reklamy dwóch planów taryfowych Telekomunikacji Polskiej SA (TP SA) mogły wprowadzać klientów w błąd. W związku z podejrzeniem naruszenia prawa, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wszczął postępowanie.
Postępowanie dotyczy dwóch planów taryfowych: „Darmowe Weekendy” oraz „Darmowe Wieczory i Weekendy”.
W listopadzie 2003 r. TP SA zaproponowała je klientom informując, że będą oni mogli wykonywać bezpłatne połączenia na numery stacjonarne w całej Polsce w godzinach od 20.00 do 8.00 rano w tygodniu oraz bez ograniczeń w sobotę i niedzielę.
Ulotki informowały, że usługa jest dostępna od 1 stycznia br. w praktyce wielu konsumentom nie została aktywowana. W efekcie ci, którzy zamówili pakiety, nie mieli świadomości, że nadal dokonują połączeń na podstawie starych umów.
Dodatkowo ulotki nie zawierały informacji, że bezpłatne połączenia dotyczą wyłącznie rozmów dokonywanych w sieci Telekomunikacji Polskiej, nie zaś do innych operatorów. Wybierając zatem inny numer niż TP SA, konsument narażał się na konieczność ponoszenia dodatkowych opłat.
Jeśli TPSA nie zastosuje się do decyzji UOKiK to grozi jej kara do 10 tys. euro kary za każdy dzień zwłoki.
źródło: Puls Biznesu
Wpisy promowane
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.