Megapanel PBI/Gemius jest w Polsce standardem pomiaru oglądalności witryn internetowych. Wśród wielu innych typów witryn, pokazuje także ile osób odwiedza witryny WWW stacji radiowych (na tej samej zasadzie, jak witryn informacyjnych, społecznościowych czy rozrywkowe). Mimo, że w swoich kolejnych komunikatach prasowych firma GG Network stara się twierdzić coś przeciwnego, to Megapanel nigdy nie badał słuchalności radia.
Firma Gadu-Gadu Network informuje, że Open.fm jest największym radiem internetowym w Polsce, jednak poza danymi o swojej sieci radiowej, nie udostępniła żadnych danych o konkurencyjnych stacjach. Warto w takim razie, aby takie pełne dane GG Network zaprezentował Czytelnikom.
Nasze wątpliwości budzi także informacja, że w listopadzie 2009 „platformy Open.fm słuchało 2256138 osób„. GG Network powołuje się na liczbę osób, tymczasem metodologia pomiaru gemiusStream operuje wskaźnikiem visitors, opartym o pliki cookies przypisywane przeglądarkom.
Wskaźnik visitor nie jest tożsamy z liczbą osób – jeśli ktoś odsłucha radia, następnie za kilka dni skasuje pliki cookie na komputerze i znów odsłucha radia, to będzie policzony w miesiącu jako dwóch użytkowników, a nie jeden – mimo, ze to ta sama osoba. Skalę kasowalności cookies pokazują dane publikowane na blogu firmy Gemius – wynika z nich, że na koniec 2007 roku, przy 14 milionach internautów, mieliśmy miesięcznie w Polsce ponad 100 milionów cookies. W chwili obecnej, przy 17 milionach internautów, cookies jest znacznie więcej niż owe 100 milionów. – wyjaśnia Sławomir Pliszka, Dyrektor ds. Badań PBI.
Dlatego, aby móc wiarygodnie podawać liczbę słuchaczy (osób) stacji radiowej wskaźnik powinien być korygowany o kasowalność cookies lub być dodatkowo oparty o pomiar na panelu. – dodaje Pliszka.
Wpisy promowane
- Oblicz ratę leasingu nowego SEAT-a i CUPRYPlanujesz wziąć leasing dla firm, ale nie jesteś pewien, którą opcję wybrać? Postaramy się rozjaśnić tę kwestię, skupiając się na ...
- Jak promować firmę w internecie?Często uważa się, że promocja firmy w internecie jest skomplikowana i wymaga dużych nakładów finansowych, jednak prawda jest taka, że ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.