Z badania przeprowadzonego przez porównywarkę cenową Nokaut.pl współpracującą z 2300 sklepami internetowymi wynika, że jedynie w co piątym z nich skorzystamy na poświątecznej wyprzedaży. Dlaczego? Odpowiedź właścicieli sklepów internetowych jest prosta – „niskie ceny mamy przez cały rok”.
Tradycyjnie od kilku lat w polskich centrach handlowych cały styczeń trwają poświąteczne wyprzedaże. Nie jest tajemnicą, że handel kwitnie także w Internecie. Dla wielu osób jest to świetna okazja do zakupów w atrakcyjnych cenach. Potwierdza to raport przeprowadzony drugi rok z rzędu przez Nokaut.pl, z którego wynika, że średnio ceny w Internecie są o 24% niższe od tych w sklepach tradycyjnych. Jednak z ankiety przeprowadzonej tuż po świętach wśród reprezentatywnej grupy sklepów internetowych widać, że niełatwo w nich znaleźć poświąteczne przeceny. Jedynie 20% sklepów, które wypełniły ankietę, zadeklarowało organizowanie wyprzedaży.
Z odpowiedzi uczestników badania, na pytanie dlaczego w ich sklepach nie są organizowane poświąteczne wyprzedaże, można było wyłonić jedną najczęściej pojawiającą się: „Niskie ceny mamy przez cały rok”. Można się domyślać, że sklepy internetowe zazwyczaj dysponują mniejszymi zapasami magazynowymi niż te tradycyjne – co w oczywisty sposób ogranicza potrzebę poświątecznego „wietrzenia magazynów”.
Jak zmienił się ruch w sklepach internetowych w porównaniu do okresu przedświątecznego? 60% sklepów, które wzięło udział w badaniu odpowiada, że okres poświąteczny związany jest ze spadkiem ruchu w ich witrynach. Dla pozostałych 40% spadek ruchu w tym okresie jest niezauważalny.
„Na uwagę zasługuje fakt, że w USA poświąteczne wyprzedaże w sklepach Internetowych nie są niczym niezwykłym. Co ciekawe Wal-Mart rozpoczął promocję swojej posezonowej oferty już na 2 dni przed świętami – ze względu na czas niezbędny na dostawę ostatnie dni przed świętami są praktycznie martwe w e-handlu. Jeszcze w grudniu do Wal-Marta dołączyły wyjątkowo atrakcyjne oferty takich gigantów jak Amazon.com czy BestBuy.com. Wydaje się, że notowane na giełdach firmy rzutem na taśmę chciały przed końcem roku poprawiać wyniki swojej sprzedaży.” – powiedział Tomasz Maj, eCommerce Director Nokaut.pl.
Jeśli taniej to o ile? Przeceny w Internecie również bywają bardzo atrakcyjne, sięgają bowiem nawet ponad 50%. W większości jednak wynoszą one do 30%, czyli tyle ile można zauważyć podczas obecnych wyprzedaży w tradycyjnych sklepach. Zdarzają się także przeceny nawet do 70%, ale dotyczą one w większości przypadków mało atrakcyjnego asortymentu, m.in. pokrowców na komórki, drobnych akcesoriów itp. Duża elektronika – telewizory, zestawy kina domowego – bardzo rzadko przeceniona jest o więcej niż 15%.
„Myślę, że i w polskim e-commerce przyjdzie czas na posezonowe wyprzedaże. Wraz ze wzrostem sprzedaży i koniecznością trzymania zapasów w naturalny sposób wzrośnie skłonność sklepów internetowych do organizowania wyprzedaży. Internet daje wspaniałe narzędzia – takie jak chociażby porównywarki cen – pozwalające klientom odróżniać prawdziwe okazje od marketingowych zabiegów, co z pewnością może stać się największym atutem sklepów internetowych w walce o klienta z centrami handlowymi.” – powiedział Tomasz Maj.
Wpisy promowane
- Zaplanuj świąteczne wydatki dla pracowników – Jak wybrać idealny prezent?Święta Bożego Narodzenia to czas, który w wielu firmach wiąże się nie tylko z magią i wspólnymi świętowaniem, ale również ...
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
Wydarzenia
E-COMMERCE CHALLENGE 2024
23.05.2024 - 24.05.2024
Code Europe
10.06.2024 - 11.06.2024
Najnowsze wpisy
- ERLI: Szybsze zwroty w paczkomatachERLI uruchomił dla swoich klientów nową usługę, dzięki której zwroty zakupów mają być nie tylko szybsze i wygodniejsze, ale również ...
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.