W pierwszej połowie 2004 roku koncern BASF odnotował sprzedaż e-commerce na poziomie 2,65 mld euro – to o 70% więcej niż w tym samym okresie 2003 roku. Wyłączając rynek nafty i gazu stanowi to 17% całkowitej sprzedaży koncernu. Do końca 2004 roku BASF zamierza osiągnąć 20%-owy udział e-commerce w całkowitej sprzedaży firmy. Dla porównania w 2002 roku wskaźnik ten osiągnął 8% (2,3 mld euro), a w 2003 odpowiednio 13% (3,7 mld euro).
“E-commerce jest integralną częścią strategii firmy BASF – największego koncernu chemicznego świata” – mówi Andrew Pike, dyrektor odpowiedzialny za systemy informatyczne Grupy BASF – „Rozwijając własne struktury e-commerce, korzystamy z bogatych doświadczeń klasycznego biznesu w naszej firmie. Równocześnie najnowsze technologie informacyjne pozwoliły w znaczący sposób wzmocnić naszą pozycję w warunkach zglobalizowanej gospodarki.” – dodaje Pike.
W pierwszej połowie 2004 roku wszystkie działy sprzedaży zwiększyły obroty w ramach e-commerce. Stało się tak między innymi dlatego, że nie tylko odbiorcy standardowych produktów, takich jak tworzywa styrenowe i tworzywa techniczne, wybierają ten sposób sprzedaży, ale notuje się także wzrost zainteresowania produktami specjalistycznymi i ich zakup drogą elektroniczną.
Ten trend jest widoczny na całym świecie. Najwyższy, 460% wzrost transakcji on-line odnotowano w Azji, rynku, który stał się w tej chwili motorem napędowym globalnej sprzedaży elektronicznej. Rynek południowoamerykański może pochwalić się 320% wzrostem.
“System e-commerce pomaga naszym klientom odnosić coraz większe sukcesy” – mówi Lars Henze, dyrektor odpowiedzialny za globalne transakcje elektroniczne grupy BASF. – „Kontrahenci mają bezpośredni dostęp on-line do informacji o produktach, na temat bezpieczeństwa transakcji mogą liczyć z naszej strony na całodobową pomoc ekspercką on-line. Tak działa chociażby nasz ChemicalPortal, który zawiera całe portfolio produktowe z zakresu związków nieorganicznych, petrochemikaliów, półproduktów organicznych, chemikaliów specjalnych i dyspersji polimerowych” – dodaje Henze.
BASF umożliwia swoim klientom oraz dostawcom zawieranie transakcji drogą elektroniczną od 2001 roku. Serwis internetowy składa się z dwóch elementów. Pierwszy z nich Elemica jest niezależną siecią założoną pierwotnie przez 22 firmy chemiczne (obecnie ponad 200). Łączy elektronicznie systemy zarządzania zamówieniami klientów
i dostawców. Drugi system WorldAccount to portal e-commerce dostępny w 11 językach oferujący wszystkie produkty BASF,
z wyłączeniem nafty i gazu. W tej chwili jest tam około 10 000 zarejestrowanych użytkowników z 90 krajów.
Transakcje elektroniczne są bardzo ważne dla BASF również jako odbiorcy. Około 30% surowców wykorzystywanych przez niemiecki oddział firmy jest pozyskiwana on-line. W przypadku usług i zakupu sprzętu jest to nawet 50%.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.