W WP.TV trwają testy pilotażowej serii „Polandia” – pierwszego w Polsce, dwujęzycznego cyklu prezentowanego w całości w telewizji internetowej. Wystarczyły trzy tygodnie emisji, by program pod hasłem „Jest taki kraj w środku Europy…” zanotował ponad milion odtworzeń.
„Polandia” jest serialem w rodzimym Internecie dedykowanym zarówno polskim jak i anglojęzycznym użytkownikom. Z myślą o serii powstał specjalny dział telewizji internetowej Wirtualnej Polski, gdzie pod adresem polandia.wp.tv internauci mają możliwość zadecydowania, z jakiej wersji językowej witryny chcą skorzystać. Na potrzeby wersji angielskiej został całkowicie przetłumaczony interfejs WP.TV, wraz z komunikatami systemowymi i nagłówkami poszczególnych sekcji.
„Polandia” ma bardzo prostą formułę. Każdy odcinek programu to luźna wypowiedź obcokrajowca przebywającego w Polsce, który komentuje różnice kulturowe bądź społeczne, pomiędzy jego rodzinnym, a naszym krajem – mówi Łukasz Skalik, kierownik obszaru serwisów telewizyjnych Wirtualnej Polski, odpowiedzialny za linię programową WP.TV – Charakterystycznym elementem serii jest jej szczery wydźwięk. W mediach spotyka się z reguły bardzo wyważone i pozytywne komentarze o Polsce. Rzadko otwarcie podejmuje się kontrowersyjne tematy związane z naszym wizerunkiem za granicą, czy negatywnymi stereotypami. Założeniem Polandii jest umożliwienie mieszkającym u nas cudzoziemcom przedstawiania swoich opinii o naszych cechach narodowych i naturze, słabościach i mocnych stronach. Już pierwsze audycje, mimo dość spokojnego wydźwięku, skłoniły internautów do szerszej, emocjonalnej dyskusji na forum programu.
W pierwszych odcinkach wystąpili: informatyk z Belgii, studentka z Iranu, DJ z Londynu, młoda lekarka z Bułgarii oraz Peruwianka planująca na stałe osiąść w Polsce. Jak się okazało, pomysł od razu znalazł uznanie wśród internautów. Oglądalność pilotażowej serii osiągnęła łącznie ponad milion odtworzeń i średnią ocenę 4 na 5 gwiazdek. Dodatkowe 200 tysięcy wyświetleń seria zanotowała na kanale autorskim WP platformy You Tube oraz na blogach i serwisach zewnętrznych względem portalu.
„Polandia” jest kolejnym formatem WP.TV – obok serii Upd@te, Plotkarnia i Ślepa Kliszka – nagrywanym w całości w multimedialnym studiu Wirtualnej Polski, w oparciu o wykorzystanie tzw. technologii kluczowania tła (każdorazowo dynamicznego).
WP.TV stanowi ewenement na polskim rynku internetowym. Jako jedyni, w porównaniu z bezpośrednią konkurencją, z powodzeniem produkujemy autorskie formaty telewizyjne, notujące po kilkanaście milionów odtworzeń miesięcznie. Co ważne, można je zobaczyć wyłącznie na antenie WP.TV – mówi Łukasz Skalik – Nie ukrywamy, że sukces naszych serii skłania nas do myślenia o ekspansji również na rynki zagraniczne. W tym kontekście „Polandia” stanowi pewien eksperyment.
Wpisy promowane
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
Wydarzenia
E-COMMERCE CHALLENGE 2024
23.05.2024 - 24.05.2024
Code Europe
10.06.2024 - 11.06.2024
Najnowsze wpisy
- ERLI: Szybsze zwroty w paczkomatachERLI uruchomił dla swoich klientów nową usługę, dzięki której zwroty zakupów mają być nie tylko szybsze i wygodniejsze, ale również ...
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.