Reuters przedstawił założenia swej polityki dotyczącej tzw. mediów społecznych. W myśl nowych zasad dziennikarze agencji nie powinni zdradzać przygotowywanych materiałów poprzez wpisy na Twitterze. Powinni również uzyskiwać zgodę swoich przełożonych jeśli chcą wykorzystywać swoje profile w celach zawodowych.
Opublikowana właśnie instrukcja „Reporting from the Internet and using social media” jest lekturą niezmiernie interesującą. Reuters bowiem stara się wyjść na przeciw wyzwaniom związanym z mediami społecznymi, głównie mikroblogami. To właśnie na Twitterze, czy jego odpowiednikach, często pojawiają się informacje, które dopiero później trafiają do „dużych” mediów. Dzieje się tak zwłaszcza tam, gdzie tradycyjne media mają utrudniony dostęp np. podczas zamieszek w Iranie, czy Grecji lub na… stacji kosmicznej.
Jednocześnie agencja stara się uporządkować medialną przestrzeń, w której działają jej pracownicy. Zachęca ich do korzystania z mediów społecznych, ale zastrzega: róbcie to świadomie i odpowiedzialnie. Dziennikarze Reutersa nie powinni więc zdradzać tematów nad którymi pracują przed ich publikacją. Powinni oddzielać konta osobiste od zawodowych, prosić kogoś o sprawdzenie, czy to, co mają zamiar opublikować nie zaszkodzi ich pracodawcy itd. Reuters radzi także by unikali osobistych uprzedzeń (zwłaszcza politycznych), czy zdradzania swoich źródeł np. poprzez bezmyślne „śledzenie” ich profili.
Dokument pokazuje wielkiego medialnego gracza, który próbuje dostosować się do nowej rzeczywistości. Wyzwaniem jest również zachowanie wizji, z jaką działa Reuters – zachowania niezależności, reputacji, obiektywizmu. Nie jest to jednak próba cenzury, czy zatrzymania „twitterowego dziennikarstwa”. Reuters przedstawił raczej etyczny przewodnik wypełniony praktycznymi radami, który może pozwolić dziennikarzom, ale również ich odbiorcom, poczuć się nieco pewniej w medialnej rzeczywistości.
Wpisy promowane
- Zaplanuj świąteczne wydatki dla pracowników – Jak wybrać idealny prezent?Święta Bożego Narodzenia to czas, który w wielu firmach wiąże się nie tylko z magią i wspólnymi świętowaniem, ale również ...
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
Wydarzenia
E-COMMERCE CHALLENGE 2024
23.05.2024 - 24.05.2024
Code Europe
10.06.2024 - 11.06.2024
Najnowsze wpisy
- ERLI: Szybsze zwroty w paczkomatachERLI uruchomił dla swoich klientów nową usługę, dzięki której zwroty zakupów mają być nie tylko szybsze i wygodniejsze, ale również ...
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.