Cztery lata od startu Twittera pytania o jego model biznesowy pozostają wciąż aktualne. Czy może raczej pozostawały ponieważ już jutro ruszyć mają „promoted tweets”, czy mówiąc wprost: komunikaty reklamowe.
Promowane tweety mają pojawić się na początku w wynikach wyszukania a później – w głównych strumieniach użytkowników: zarówno na stronie Twitter.com jak i w tysiącach aplikacji, które wykorzystują API serwisu. Reklamy pojawiające się na szczycie wyników wyszukiwania same pozostaną tweetami tzn. będzie można je zacytować (retweet), oznaczyć jako ulubione, odpowiedzieć itd. W przeciwieństwie do płatnych linków w Google czy Yahoo, w wyszukiwarce Twittera pojawiać ma się tylko jedna reklama.
Nie jest zaskoczeniem, że pierwszymi reklamodawcami okazują się być firmy Starbucks oraz Virgin America. Spółki te od dawna wykorzystują Twittera jako ważny kanał komunikacji marketingowej.
Chcieliśmy zrobić coś co jeszcze ulepszy komunikację firm z ich klientami – powiedział Dick Costolo, dyrektor zarządzający Twittera. Pytanie o to jak zmianę przyjmą użytkownicy pozostaje jednak otwarte.
Serwis mikroblogowy to obecnie ok. 50 mln 140-znakowych komunikatów wysyłanych każdego dnia. Co więcej, coraz częściej jest wykorzystywany jak tradycyjna wyszukiwarka internetowa. I ten właśnie potencjał chcą wykorzystać jego właściciele i reklamodawcy. Zarzekają jednak, że nie chodzi tu o zarobienie konkretnych sum pieniędzy, ale raczej o wypracowanie skutecznego modelu.
W pierwszej fazie funkcjonowania platformy reklamowej firmy chętne skorzystać z tej formy promocji będą mogły obstawiać słowa kluczowe w modelu odsłonowym (Cost per Thousand, CPT), ale Twitter pracuje nad lepszym – jak twierdzi – modelem, nazwanym „resonance” (rezonans), który brać będzie pod uwagę interakcje użytkowników (wspomniane już cytowania, odpowiedzi, oznaczenia jako ulubione itd).
Źródła: NYTimes, AdAge
Wpisy promowane
- Zaplanuj świąteczne wydatki dla pracowników – Jak wybrać idealny prezent?Święta Bożego Narodzenia to czas, który w wielu firmach wiąże się nie tylko z magią i wspólnymi świętowaniem, ale również ...
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
Wydarzenia
E-COMMERCE CHALLENGE 2024
23.05.2024 - 24.05.2024
Code Europe
10.06.2024 - 11.06.2024
Najnowsze wpisy
- ERLI: Szybsze zwroty w paczkomatachERLI uruchomił dla swoich klientów nową usługę, dzięki której zwroty zakupów mają być nie tylko szybsze i wygodniejsze, ale również ...
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.