Spółka NetSprint.pl zajęła siódme miejsce w kategorii Rising Stars prestiżowego rankingu Fast 50 najszybciej rozwijających się firm technologicznych w Europie Środkowej. Ranking przygotowała międzynarodowa firma doradcza Deloitte.
Ranking Fast 50 ocenia najdynamiczniej rozwijające się firmy Europy Środkowej. W tym roku do konkursu zaproszono ponad 2500 firm z siedmiu krajów. Głównym kryterium oceny była dynamika wzrostu przychodów.
Czasy naiwnych wskaźników ery dot.com odeszły w przeszłość. Jesteśmy teraz w epoce realnego pomiaru rozwoju marketingu i sprzedaży. Firmy technologiczne wiedzą, że żaden inwestor nie zainteresuje się nimi wyłącznie ze względu na charakter prowadzonej działalności – konieczne jest generowanie zysków – podkreśla Jiri Polak, koordynator rankingu Fast 50 na region Europy Środkowej.
Spółka NetSprint.pl startowała w rankingu po raz pierwszy i od razu znalazła się na siódmym miejscu najszybciej rozwijających się firm IT w kategorii Rising Stars – w badanym okresie 2001-2003 przychody NetSprint.pl wzrosły o 270%.
Wyróżnienie to jest dla nas dowodem na słuszność naszej długofalowej strategii zakładającej oferowanie rozwiązań wyszukiwawczych maksymalnie dostosowanych do potrzeb rynków lokalnych – mówi Artur Banach, prezes NetSprint.pl. – Z drugiej strony, obecność w tak elitarnym gronie zobowiązuje nas do dalszego intensywnego rozwoju i zapewnienia coraz lepszej jakości naszych produktów i usług. Nasze plany biznesowe na rok 2005 pozwalają nam wierzyć, że pozycja NetSprinta w tej części Europy będzie coraz silniejsza i w przyszłorocznej edycji rankingu osiągniemy jeszcze lepsze wyniki.
Plany spółki NetSprint.pl obejmują m.in. dalsze udoskonalenie obecnych algorytmów wyszukiwania, wzbogacenie oferty reklamowej o nowe formy reklamy kontekstowej, wprowadzenie nowych produktów wyszukiwawczych oraz rozszerzenie działalności o kolejne rynki zagraniczne.
Przy okazji badania analitycy Deloitte przeprowadzili wśród uczestniczących firm ankietę dotyczącą wyzwań przed nimi stojących. Głównym wyzwaniem pozostaje opracowanie skutecznej strategii promocji i sprzedaży – zagadnienie to zostało wskazane na pierwszej pozycji przez ponad połowę ankietowanych firm. Na drugim miejscu znalazły się zmiany technologiczne i rynkowe, wybrane przez 29% ankietowanych. Nieco mniej istotne okazały się zagadnienia kadrowe oraz organizacyjne – wskazało je odpowiednio 13% i 7% ankietowanych.
Ankieta wykazała również, że większość ankietowanych firm działa w sektorze informatycznym. Ponad połowa z nich (56%) oferuje oprogramowanie, a 27% pracuje bezpośrednio na aplikacjach internetowych. Firmy komunikacyjne i sieciowe stanowiły 11% uczestników ankiety, a firmy komputerowe, z sektora nauk medycznych i części elektronicznych to zaledwie 2%.
W regionie działa wiele firm, które zajmują się przede wszystkim oprogramowaniem i aplikacjami internetowymi – powiedział Jiri Polak z Deloitte. – Widać z tego, że posiadamy dużą grupę utalentowanych przedsiębiorców, którzy potrafia sięgnąć po istniejące technologie i wykorzystać je na rynku.
Biorąc pod uwagę liczbę zakwalifikowanych uczestników, zwyciężyła Polska – z naszego kraju pochodziło 31 firm (31%), tuż za nami uplasowały się Czechy (29%), nieco dalej Słowacja (22%), Węgry oraz Litwa ( obydwa kraje po 9%)
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.