Co myślą reklamodawcy o możliwości reklamowania się na Twitterze za pomocą tzw. „Promoted Trends”? Są zachwyceni. Tak przynajmniej wynika z doświadczeń Coca-Coli, która wypróbowała taką formę promocji i uzyskała… 86 mln odsłon reklamy w 24 godziny.
„Promoted trends” to nowa forma reklamowa, którą najpopularniejszy serwis mikroblogowy na świecie testuje z wybranymi firmami. Funkcjonalność, którą udostępniono w połowie czerwca, umożliwia wyświetlanie dowolnego hasła na liście popularnych tematów, która widoczna jest w panelu bocznym serwisu. Do takiego wyrażenia „doklejane” jest hasło „promoted”.
Financial Times cytuje Carol’a Kruse, wiceprezesa do spraw „globalnego marketingu interaktywnego”:
Ilość odsłon w tak krótkim okresie związanych z naszą kampanią związaną z Mistrzostwami Świata jest dla mnie fenomenalna. Stworzyło to rodzaj emocjonalnej więzi, to było świetne – mówi z entuzjazmem.
Coca-Cola miała uzyskać 86 mln odsłon reklamy w 24 godziny. Jak przekonuje korporacja, „poziom zaangażowania” (ang. engagement rate) wyniósł w tym przypadku 6 proc. – co w porównaniu do średnio 0,02 proc. ludzi, którzy klikają w tradycyjną reklamę online jest interesującym wynikiem.
Warto jednak dodać, że Twitter w czasie trwania kampanii Coca-Coli przeżywał ogromne trudności. Wielokrotnie pojawiały się problemy ze stabilnością serwisu – wynikające z ogromnej ilości komunikatów wysyłanych w czasie mundialowych zmagań. Taka sytuacja oraz – co być może ważniejsze – fakt, że nie znamy ilości pieniędzy, jaką za kampanię zapłaciła firma sprawia, że trudno ocenić prawdziwą wartość prowadzonych działań. Entuzjazm Coca-Coli musimy więc przyjmować na słowo. Według FT „test nie był drogi w porównaniu do innych form reklamy internetowej”.
Wpisy promowane
- Oblicz ratę leasingu nowego SEAT-a i CUPRYPlanujesz wziąć leasing dla firm, ale nie jesteś pewien, którą opcję wybrać? Postaramy się rozjaśnić tę kwestię, skupiając się na ...
- Jak promować firmę w internecie?Często uważa się, że promocja firmy w internecie jest skomplikowana i wymaga dużych nakładów finansowych, jednak prawda jest taka, że ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.