15 czerwca w Czechach wystartował pierwszy w Grupie Allegro zagraniczny serwis płatności. Oferuje on obsługę płatności dla zewnętrznych podmiotów z branży e-commerce.
Oferta czeskiego PayU obejmuje 5 lokalnych metod płatności – trzy przelewy błyskawiczne typu Pay-By-Link (jak np. polski mTransfer), karty płatnicze oraz przelewy tradycyjne. W najbliższej przyszłości stopniowo dodawane będą kolejne kanały, aby możliwie najszybciej uatrakcyjnić produkt zarówno dla sklepów, jak i dla kupujących.
– Uruchomienie serwisu płatności w Czechach jest pierwszą zagraniczną odnogą tego biznesu dla Grupy Allegro. O ile do tej pory w ramach Grupy stopniowo w poszczególnych krajach pojawiała się platforma aukcyjna, a najczęściej w ślad za nią serwisy ogłoszeniowe czy porównywarka cenowa, to w biznesie płatności rozwiązanie polskie było do tej pory jedyne. Chcemy tę lukę jak najszybciej wypełnić. Dzięki projektowi czeskiemu zyskaliśmy już cenną wiedzę na temat elementów, na które należy zwrócić uwagę przy uruchamianiu serwisów tego typu w kolejnych państwach – mówi Piotr Posadzy, ekspert ds. systemów płatności w serwisach zagranicznych.
Czeskie społeczeństwo charakteryzuje się o wiele wyższym stopniem ubankowienia niż polskie. Konto w banku posiada ponad 80% osób dorosłych. Rozwój produktów bankowych nie przekłada się jednak zdecydowanie na rynek płatności w Internecie, a zwłaszcza na dostępność zintegrowanych rozwiązań płatniczych dla branży e-commerce.
– W Czechach nawet do 80% płatności za zakupy w sieci dokonywanych jest podczas odbioru towaru. Tylko ok. 10% transakcji realizowanych jest za pomocą kart płatniczych lub poprzez serwis specjalizujący się w obsłudze płatności. Mamy nadzieję, że powyższe liczby w krótkim czasie zaczną się zmieniać na korzyść serwisu www.payu.cz. Niewątpliwie by tak się stało, serwis czeka jednak jeszcze sporo wysiłków marketingowych oraz działań edukacyjnych skierowanych do sklepów i Internautów – dodaje Piotr Posadzy.
Wpisy promowane
- Oblicz ratę leasingu nowego SEAT-a i CUPRYPlanujesz wziąć leasing dla firm, ale nie jesteś pewien, którą opcję wybrać? Postaramy się rozjaśnić tę kwestię, skupiając się na ...
- Jak promować firmę w internecie?Często uważa się, że promocja firmy w internecie jest skomplikowana i wymaga dużych nakładów finansowych, jednak prawda jest taka, że ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.