1 lipca 2010 r. Internet Group S.A. podpisała term sheet inwestycyjny z inwestorem z Europy Zachodniej zainteresowanym przejęciem pakietu kontrolnego w spółce Ad.Net S.A. Obecnie strony opracowują dokumentację transakcji, której finalizacja powinna nastąpić w ciągu kilku tygodni.
Zaangażowanie zagranicznego inwestora w jedno ze znaczących aktywów Grupy Kapitałowej Internet Group jest istotnym krokiem w realizacji kompleksowego planu restrukturyzacji finansowej Grupy. Zarząd Internet Group opracowuje wspólnie z inwestorem model dalszego rozwoju i wzrostu wartości Ad.Net, opartego o podwyższanie konkurencyjności spółki na rynku polskim i zagranicznym oraz prowadzenie bieżącej pracy operacyjnej ukierunkowanej na zwiększanie jej przychodów i poprawę rentowności operacyjnej.
Na przejęcie przez inwestora pakietu kontrolnego w spółce Ad.Net S.A. potrzebna jest jeszcze zgoda BRE Bank S.A.
1 lipca 2010 r. na stanowisko Prezesa Zarządu spółki Ad.Net S.A. powołano – w uzgodnieniu z inwestorem – Macieja Mincera. Maciej Mincer jest doświadczonym menedżerem, który ostatnio pełnił funkcję CEO ARBOvision oraz był odpowiedzialny za restrukturyzację ARBOInteractive Czech Republic pełniąc funkcję CEO także tej spółki.
Internet Group w perspektywie kolejnych 3-5 lat planuje wspólnie z nowym inwestorem rozwijać spółkę Ad.Net, nie wykluczając w dalszym horyzoncie czasowym wyjścia z inwestycji.
Wierzę, że realizacja tego przedsięwzięcia jest bardzo korzystna dla Ad.Net S.A., która dzięki wsparciu nowego inwestora będzie mogła podtrzymać i wzmocnić pozycję lidera w Europie Środkowo – Wschodniej dostarczając na rynek unikalne i dostosowane do potrzeb klientów rozwiązania, jak również zwiększając wiarygodność i atrakcyjność dla jej dostawców (Web Publishers). – mówi Jan Ryszard Wojciechowski, Prezes Zarządu Internet Group SA.
Osobiście widzę ogromny potencjał współpracy z nowym inwestorem w zakresie dotyczącym grup docelowych, jakich jak agencje i zleceniodawcy. Uzyskamy dostęp do najnowocześniejszych technologii i będziemy mogli opracować nowe unikalne produkty i usługi. Cieszę się, że będę mógł zająć się wyzwaniem polegającym na restrukturyzacji Grupy Ad.Net w Polsce i za granicą. W ubiegłym roku pokazałem w przypadku czeskiej spółki ARBOInteractive, jak można taki proces przeprowadzić z sukcesem. – powiedział Maciej Mincer, nowy Prezes Zarządu Ad.Net S.A.
Jednocześnie z punktu widzenia Internet Group transakcja jest korzystna ze względu na planowaną ścisłą współpracę spółki z inwestorem. Internet Group zachowa prawa akcjonariusza mniejszościowego zabezpieczające jej interesy. Mimo tego, iż zagraniczny partner przejmie w spółce Ad.Net pakiet kontrolny, będzie ona nadal blisko współpracowała z innymi spółkami naszej Grupy Kapitałowej.- dodaje Prezes Wojciechowski.
Wpisy promowane
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
Wydarzenia
E-COMMERCE CHALLENGE 2024
23.05.2024 - 24.05.2024
Code Europe
10.06.2024 - 11.06.2024
Najnowsze wpisy
- ERLI: Szybsze zwroty w paczkomatachERLI uruchomił dla swoich klientów nową usługę, dzięki której zwroty zakupów mają być nie tylko szybsze i wygodniejsze, ale również ...
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.