Społeczne korzyści wynikające z korzystania z internetu są o wiele większe niż koszty – wynika z opinii ekspertów. E-mail, serwisy społecznościowe i inne narzędzia online, które pozwalają na tworzenie i pogłębiane więzów społecznych mają w ich opinii ogromne znaczenie dla jakości relacji międzyludzkich.
Internet kwestionuje bariery tradycyjnej komunikacji między ludźmi – odległość geograficzną, czy tą związaną z czasem. Wspiera również dzielenie się informacjami. I choć korzystanie z niego ma również negatywne aspekty to pozytywne mają o wiele większe znaczenie i wpływ na użytkowników. Tak przynajmniej twierdzą osoby, które wzięły udział w badaniu przeprowadzonym przez amerykańskie instytucje Pew Research Center’s Internet & American Life Project oraz Elon University’s Imagining the Internet Center. W badaniu uczestniczyło 895 „technologicznych specjalistów i krytyków”.
Większość badanych chętnie dzieliła się swoimi pozytywnymi opiniami na temat możliwości jakie daje internet. Przekonywała, że szansa na tworzenie i podtrzymywanie relacji międzyludzkich jest nie do przecenienia. I choć wskazywano również na możliwe problemy takie jak wykorzystywanie serwisów społecznościowych, czy e-maili do wyrządzania krzywdy, czy zaniedbywanie relacji bezpośrednich (twarzą w twarz) – to aż 85 proc. respondentów zgodziło się z opinią, że internet jest przede wszystkim pozytywną siłą w ich społecznym świecie.
Badani wskazywali również, że internet obniżył koszty komunikacji – przekonywali, że wymaga ona mniej nakładów finansowych i czasowych. Jedną z ważniejszych zalet jest oczywiście podważenie znaczenia geograficznej odległości – możemy szybko kontaktować się nawet z osobami mieszkającymi w bardzo odległych miejscach.
W raporcie z badań znaleźć możemy również opinię, że podobnie jak inne formy komunikacji tak i ta zapośredniczona przez sieć ulega ewolucji. Definiujemy na nowo pojęcia takie jak prywatność, czy przyjaźń. Być może trzeba będzie skonstruować nowe kategorie „przyjaźni”, czy związanej z brakiem kontaktów online depresji – zastanawiali się respondenci.
Eksperci wskazywali również na możliwe drogi rozwoju sposobów rozwijania społecznych relacji przez internet. Podkreślali znaczenie nowych technologii – takich jak holograficzne wyświetlacze, czy rozwój sieci semantycznych – a nawet, w przyszłości – telepatii.
Warte odnotowanie jest również zdanie konkludujące raport. Wielu ekspertów przyznało, że technologia zmienia się szybko ale ludzka natura nie rozwija tak zawrotnie. I chyba dobrze o tym nie zapominać – również projektując rozwiązania e-biznesowe.
Więcej informacji na temat badania znaleźć można pod tym adresem.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.