badania

Stawiamy na łatwość, szybkość i dostępność. Ścieżki zakupowe Polaków w 2021 roku

Epidemia, zamknięcie sklepów stacjonarnych i spędzanie większej ilości czasu w domu – wszystkie te czynniki znacząco wpłynęły na nasze zwyczaje zakupowe. Agencja Badawcza Atena Research&Consulting sprawdziła, jaką ścieżki zakupowe konsumenci przechodzą od momentu poszukiwania produktu do finalizacji transakcji. Aż 80% badanych twierdzi, że zakupy w internecie są szybkie i łatwe, a ich ścieżki najczęściej rozpoczynają …

Stawiamy na łatwość, szybkość i dostępność. Ścieżki zakupowe Polaków w 2021 roku więcej »

Co (u)gryzie e-commerce? Wnioski z raportu

Rok 2020 pokazał, że jeśli nie ma cię w e-commerce, to właściwie nie istniejesz, a jeśli nawet istniejesz, to na pewno gorzej ci się wiedzie niż biznesom, które zdążyły się choć odrobinę zdigitalizować. Najnowsze dane, pochodzące z badania „Co (u)gryzie e-commerce?” z lutego 2021 roku, mówią już o 60% kupujących regularnie w sieci, przy czym 35% kupuje przynajmniej raz w tygodniu. 51% konsumentów deklaruje, że zwiększyli wydatki w Internecie lub zaczęli e-kupować ze względu na pandemię, a kolejne 19% zamierza zwiększyć wydatki w 2021 roku.

W Polsce mamy o jedną piątą więcej sklepów internetowych niż rok temu

W 2020 r. w Polsce zarejestrowano prawie 12 tys. nowych sklepów internetowych. Łącznie, na początku stycznia br., działało ich 44,5 tys. – o 21,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Jednak obecność w internecie nie jest automatyczną gwarancją sukcesu. W ciągu 2020 r. 5,6 tys. sklepów internetowych zawiesiło działalność, z czego na rynek wróciło tylko 1,2 tys.

E-commerce coraz bardziej 360 stopni. Shoper podsumowuje 2019 rok

Tradycyjnie, jak co roku, platforma sklepów internetowych Shoper przygotowała na koniec pierwszego kwartału podsumowanie tego, co działo się w branży e-commerce w roku poprzednim. Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją raportu „E-commerce 360 stopni”.

Badanie: internet jest pozytywną siłą w rozwoju relacji społecznych

Społeczne korzyści wynikające z korzystania z internetu są o wiele większe niż koszty – wynika z opinii ekspertów. E-mail, serwisy społecznościowe i inne narzędzia online, które pozwalają na tworzenie i pogłębiane więzów społecznych mają w ich opinii ogromne znaczenie dla jakości relacji międzyludzkich.

Facebook zbadał czy szczęście uzależnione jest od bycia w związku

Ogromna popularność serwisów społecznościowych ma znaczenie nie tylko biznesowe, czy technologiczne – stwarza również zupełnie nowe możliwości badawcze dla obserwatorów życia społecznego. Przykład wykorzystania nowego rodzaju danych dał właśnie Facebook, który poszukiwał odpowiedzi na pytanie o to, jak związki wpływają na nasze szczęście.

Nowe technologie nie hamują rozwoju sieci społecznych

Rozwój nowoczesnych środków komunikowania, zwłaszcza tych związanych z internetem, doprowadził do sytuacji, w której istnieje – teoretyczna przynajmniej – możliwość do bezproblemowego i wielokanałowego porozumiewania się ludzi. Wśród wielu komentatorów i przeciętnych konsumentów panuje jednak przekonanie, że mikroblogi, komunikatory, blogi itp. zmieniają nas w uzależnionych od komputerów społecznych wyrzutków, nieumiejących radzić sobie w „normalnym” otoczeniu. Najnowsze badania stawiają jednak takie poglądy pod dużym znakiem zapytania.

Przewiń do góry