Koncern Lego wydał bardzo krytyczne oświadczenie w związku z ostatnią wersją Draft Applicant Guidebook, dokumentu określającego propozycje zasad działania nowych domenowych rozszerzeń. Zdaniem firmy, ICANN ignoruje właścicieli znaków handlowych.
Lego jest jedną z najczęściej korzystających z UDRP spółek na świecie. W wysłanym do ICANN liście przekonuje, że ostatni DAG „nie rozwiązał najistotniejszej kwestii znaków handlowych”. Dokument opublikowany przez Korporację pod koniec maja zawiera propozycję sposobów ochrony właścicieli znaków handlowych w kontekście utworzenia nowych domenowych końcówek, ale zdaniem Lego są one bezużyteczne.
Trademark Clearinghouse (TM Clearinghouse), czyli baza znaków towarowych do wykorzystania m.in. podczas procesu sunrise nie jest mechanizmem obronnym, zdaniem koncernu, ale zwykłą bazą danych. Taka baza nie rozwiązuje problemu. Podobnie zresztą jak Uniform Rapid Suspension (URS), czyli szybkie blokowanie domen – jest to o wiele słabsza propozycja niż potrzeby właścicieli znaków handlowych.
[URS] nie wydaje się szybszym czy tańszym niż zwykłe UDPR – przekonuje Peter Kjaer, najważniejszy przedstawiciel prawny koncernu.
Najlepszym – zdaniem Lego – mechanizmem obrony byłoby stworzenie tzw. Globally Protected Marks List, czyli listy „globalnych marek”, które nie musiałyby nawet rejestrować nowych gTLD by być chronionymi. Taką propozycję wysunęła rok temu Implementation Recommendation Team (IRT).
List Lego to bardzo silny głos środowiska właścicieli znaków handlowych. Głos, którego ICANN nie może tak po prostu zignorować. Tym bardziej, że pojawiają się informacje, że grupa firm może złożyć wspólny pozew sądowy mający opóźnić utworzenie końcówek jeśli do zasad ich funkcjonowania nie zostaną wprowadzone zapisy, których się spodziewają.
Jaka będzie reakcja Korporacji na skargi małego, żółtego ludzika? Treść listu znaleźć można pod tym adresem.
Wpisy promowane
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.