Wynikiem obrad Okrągłego Stołu Satelitarnego w kwestii implementacji technologii satelitarnej w Polsce jest powstanie „Grupy Roboczej Okrągłego Stołu Satelitarnego”, której zadaniem będzie stworzenie jednolitego przekazu i komunikacji z organizacjami rządowymi i samorządowymi. Efektem współpracy powinno być wykorzystanie technologii satelitarnej w programach wspierających likwidowanie zjawiska wykluczenia cyfrowego na terenie całego kraju.
W dniu 6 lipca br. w hotelu Polonia w Warszawie, odbyło się spotkanie pt. Okrągły Stół Satelitarny. Celem wydarzenia było przedstawienie potencjału satelitarnego dostępu do Internetu i dyskusja nad możliwością promowania i wdrażania tej technologii na rynku polskim, a w szczególności na terenach niskozaludnionych.
Organizatorami spotkania byli przedstawiciele Europejskiego Stowarzyszenia Operatorów Satelitarnych, Agencji Rozwoju Mazowsza S.A. i Stowarzyszenia Klaster Technologii Kosmicznych. Spotkanie skierowane było do administracji publicznej, organizacji pozarządowych oraz firm z sektora operatorów satelitarnych.
źródło: Agencja Rozwoju Mazowsza, foto: Filip Kowalski
Pierwsza część spotkania, zainaugurowana została wystąpieniem pani Aarti Holla – Maini Sekretarz Generalnej ESOA (European Satellite Operator’s Association). Aarti Holla – Maini w swojej prezentacji przedstawiła dane dotyczące wykorzystania Internetu satelitarnego w Europie, koszty związane z wdrażaniem tej technologii oraz przykłady jej zastosowania w niektórych regionach europejskich. Jednocześnie zwróciła uwagę na użyteczność Internetu satelitarnego w zarządzaniu kryzysowym oraz jako łączność zapasową. Zwróciła uwagę na brak dostępu do Internetu w dużej części obszarów wiejskich spowodowany brakiem infrastruktury, która w przypadku Internetu satelitarnego składa się jedynie z anteny i modemu na jednego odbiorcę. Koszt takiego zestawu nie przekracza 500 euro.
Następnie, swoje rozwiązania i propozycje przedstawili kolejno reprezentanci firm: Astra, Avanti Communications oraz Eutelsat. W trakcie prezentacji mówiono o korzyściach płynących z wdrożenia satelitarnego Internetu, takich jak: dostępność do e- usług, VoIP i IPTV. Podkreślono w obecnych ofertach internetu satelitarnego zryczałtowane opłaty i różnorodność pakietów, niskie koszty instalacji anten i modemów, łatwość obsługi, uzupełnienie, a nie konkurencję dla sieci naziemnych dla sieci naziemnych.
Druga część Okrągłego Stołu Satelitarnego poświęcona była otwartej dyskusji nad możliwościami, tendencjami
i przyszłością Internetu satelitarnego w Polsce. Istotnym aspektem dyskusji było pytanie: jak wdrażać takie rozwiązania przy wsparciu funduszy europejskich w szczególności Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, działania 8.3 i 8.4 ? Należy podkreślić, że skuteczne wdrażanie rozwiązań Internetu satelitarnego może odbywać się nie tylko przy pomocy działań 8.3 i 8.4 POIG, ale również poprzez autonomiczne decyzje urzędników mających w swoich budżetach środki na zapewnienie Internetu szerokopasmowego.
Została też utworzona Grupa Robocza Okrągłego Stołu Satelitarnego składająca się zarówno z operatorów komercyjnych, jak również z instytucji pozarządowych i podmiotów zainteresowanych korzyściami jakie niesie ze sobą technologia satelitarna. Grupa ma charakter otwarty. Osobą kontaktową jest Tomasz Wątor, kierownik Działu Społeczeństwa Informacyjnego Agencji Rozwoju Mazowsza S.A. i zarazem Prezesa Stowarzyszenia Klaster Technologii Kosmicznych.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.