Gry społecznościowe, dostępne chociażby w takich serwisach jak NK.pl czy Facebook, w dużej mierze zarabiają na dodatkowych, płatnych dobrach wirtualnych. W samą grę bawić się można za darmo, ale można również wykupić dodatkowe usprawnienia za realną walutę. Rosnące znaczenie w strukturze zysków producentów takich gier mają jednak działania reklamowe.
Firma eMarketer szacuje, że reklamodawcy wydadzą w tym roku na całym świecie około 220 mln dolarów na promocję w grach społecznościowych. Oznacza to wzrost z 183 mln w roku poprzednim. W 2011 r. ma być jeszcze lepiej – szacunki mówią o 293 mln dolarów zostawionych w tej dziedzinie elektronicznej rozrywki. Warto dodać, że powyższe liczby nie uwzględniają reklam na urządzeniach mobilnych.
220 mln dolarów może nie być wynikiem imponującym w kontekście 1,6 mld dolarów, jakie w samych tylko Stanach Zjednoczonych wygenerować mają wirtualne dobra. 80 proc. dochodów Zynga, producenta takich hitów jak FarmVille czy Mafia Wars pochodzi ze sprzedaży płatnych udogodnień w grach. Firma zainteresowana jest jednak poważnie rynkiem reklamowym.
Reklamy mogą być ważnym elementem naszej strategii biznesowej – mówił w lipcu Mark Pincus, szef Zynga. Dodał jednocześnie, że powstać muszą nowe formy reklamowe, odpowiednie dla gier społecznościowych.
Źródła: eMarketer, VentureBeat
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.