Twitter, najpopularniejszy serwis mikroblogowy świata, ma nowego dyrektora generalnego (CEO). Został nim dotychczasowy dyrektor ds. operacyjnych (COO) – Dick Costolo, który zastąpi na tym stanowisku Evan’a Williams’a. Zmiana ma związek z planami biznesowymi projektu.
Evan Williams jest jednym z założycieli Twitter’a i do tej pory zajmował stanowisko szefa serwisu, na którym zastąpił Jack’a Dorsey’a (złożył rezygnację pod koniec 2008 roku). Jest również współtwórcą firmy Pyra Labs, odpowiedzialnej za platformę Blogger, kupioną w 1999 roku przez Google. To Williams’owi w dużej mierze Twitter zawdzięcza swój rozwój – ma obecnie 165 mln użytkowników, zatrudnia 300 osób, a jego wartość przekracza miliard dolarów.
Dick Costolo ma również bogate doświadczenie, zwłaszcza w tworzeniu strategii biznesowych dużych firm – i to wydaje się jego głównym zadaniem na nowym stanowisku. W swej karierze był konsultantem firmy Accenture, szefował również platformie FeedBurner, przejętej przez Google w 2007 roku.
W ostatnich latach rozwój Twitter’a skupiał się na poszerzaniu zasięgu. Pozostaje to oczywiście ważnym celem, ale Costolo ma również pomóc w przekształceniu serwisu w lukratywny, przynoszący ogromne zyski biznes. Działania takie jak dzisiejsze udostępnienie kont promowanych są zapewne zapowiedzią kolejnych pomysłów.
Williams pozostaje na pokładzie Twitter’a i – jak wskazują analitycy – będzie tu wciąż odgrywał kluczową rolę. Zmiana stanowiska może pozwolić mu nieco odetchnąć i skupić się na rozwoju produktu.
Wpisy promowane
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.