Facebook wprowadza szereg nowości, które rozpatrywane osobno nie są może imponujące, ale składają się na najpoważniejszą zmianę w funkcjonowaniu najpopularniejszego serwisu społecznościowego świata od chwili jego powstania.
Podczas specjalnej konferencji prasowej szef Facebook’a, Mark Zuckerberg, przedstawił szereg funkcjonalności, które określił wspólnym mianownikiem: „dajemy użytkownikom większą kontrolę”.
Słyszymy głośno i wyraźnie, że chcecie większej kontroli nad tym, czym dzielicie się na Facebook’u – chcecie zarządzać tym, kto będzie to widział i chcecie rozumieć jak to się odbywa – przekonywał.
Jednym z wyrazów tej zmiany ma być wprowadzenie nowych Grup. Można tworzyć nowe grupy składające się ze znajomych, rodziny czy współpracowników, dzielić się z nimi treściami, prowadzić rozmowy tekstowe itp. Jak zauważają komentatorzy – przypominają Facebook’a w Facebook’u, stanowiąc zamknięte dla zewnętrznych użytkowników obszary.
Do grupy nie można się zapisać samodzielnie, należy zostać zaproszonym. Maksymalna liczba użytkowników wynosić ma 250 osób. W przyszłości mogą stać się miejscem współpracy z możliwościami znanymi z takich projektów jak choćby Google Wave. Jednocześnie funkcjonalne pozostaną stare grupy.
To jednak nie jedyne nowości. Facebook umożliwia także pobranie na dysk twardy komputera naszej informacji profilowej (umieszczonych zdjęć, komentarzy itd). Choć trudno wyobrazić sobie poważniejsze zastosowanie tej opcji, wydaje się, że ma to być sygnał, że serwis ma poważne zamiary oddania większej kontroli w ręce internautów.
Zmiany dotknęły również ustawienia prywatności. Udostępniony zostanie nowy panel, w którym obejrzeć będzie można wszystkie aplikacje, którym pozwoliliśmy na podpięcie pod nasz profil – sprawdzić można będzie dane, z których korzystają i kiedy ostatnio je pobierały.
Kilka zmian składa się na większą całość „odświeżania” Facebook’a (o rozwijaniu działu gier społecznościowych pisaliśmy we wrześniu). Zuckerberg poinformował, że jego zespół pracuje nad kolejnymi funkcjonalnościami, które mają zostać ogłoszone wkrótce. Jedną z nich ma być nowy wygląd serwisu.
Grafika: venturebeat.com
Wpisy promowane
- Oblicz ratę leasingu nowego SEAT-a i CUPRYPlanujesz wziąć leasing dla firm, ale nie jesteś pewien, którą opcję wybrać? Postaramy się rozjaśnić tę kwestię, skupiając się na ...
- Jak promować firmę w internecie?Często uważa się, że promocja firmy w internecie jest skomplikowana i wymaga dużych nakładów finansowych, jednak prawda jest taka, że ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.