Po Google i Twitterze także Facebook przedstawił zestawienie najpopularniejszych tematów poruszanych w serwisie w mijającym roku. Pokazał też mapę świata społecznych relacji użytkowników.
Aby uzyskać odpowiedź na pytanie o najpopularniejsze trendy w tematach poruszanych w 2010 roku, zespół Facebooka przeanalizował aktualizacje profili w 236 krajach, porównując częstotliwość ich występowania do analogicznych danych z 2009 roku. Dzięki takiej metodologii udało się wyodrębnić te tematy, które zyskały najbardziej na popularności.
Warto pamiętać, że statusy na Facebooku nie są tym samym co komunikaty na Twitterze czy frazy wyszukiwane w Google. I tak na przykład najpopularniejszy wyrażeniem na Facebooku okazało się „HMU”, akronim „hit me up”, czyli skontaktuj się ze mną. Co ciekawe, w 2009 roku było to wyrażenie używane bardzo rzadko. W bieżącym roku pojawiało się głównie w weekendy oraz czas wakacyjny – wtedy występowało nawet 80 tys. razy dziennie.
Na kolejnych miejscach pojawiają się tematy popularne także w innych zestawieniach. Piłkarskie mistrzostwa świata, trzęsienie ziemi na Haiti czy dramat chilijskich górników z jednej strony, a z drugiej – iPad, iPhone 4 czy – bez niespodzianek – Justin Bieber.
Więcej na temat metodologii i poszczególnych trendów przeczytać można pod tym adresem.
Jednocześnie opublikowana została grafika przedstawiająca świat w kontekście społecznych interakcji na Facebooku. Paul Butler, pracownik serwisu, przedstawił wizualizację kontaktów pomiędzy użytkownikami, wykorzystując próbkę 10 mln par znajomych i biorąc pod uwagę miejsce ich obecnego przebywania.
Co ciekawe, Butler nie nałożył wyników swojego badania na mapę świata. Po wprowadzeniu danych do specjalistycznego programu, zarysy kontynentów pojawiły się same. Choć trzeba przyznać, że najmniej widoczne są Syberia i środkowa Afryka – być może wkrótce będą to jedyne oazy wolne od Facebooka?
Więcej na temat historii powstawania grafiki przeczytać można na tej stronie.
Wpisy promowane
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
Wydarzenia
E-COMMERCE CHALLENGE 2024
23.05.2024 - 24.05.2024
Code Europe
10.06.2024 - 11.06.2024
Najnowsze wpisy
- ERLI: Szybsze zwroty w paczkomatachERLI uruchomił dla swoich klientów nową usługę, dzięki której zwroty zakupów mają być nie tylko szybsze i wygodniejsze, ale również ...
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.