Na zeszłotygodniowej konferencji Social Media Day – Blogi Firmowe, oprócz recept na sukces firmowego bloga, poznaliśmy liczby dotyczące statystyk blogów korporacyjnych w Polsce. Przynajmniej tych największych.
Jeden z najstarszych polskich blogów firmowych – blog mBank jest według Kamili Karpińskiej najczęściej odwiedzaną częścią witryny firmowej banku poza stroną główną oraz stroną wylogowania z systemu transakcyjnego. W listopadzie 2010 roku blog mBanku zanotował ponad pół miliona wizyt, co według autorów było miesiącem rekordowym w historii bloga (według danych Megapanelu za październik 2010 wszystkie witryny mBanku zostały odwiedzone przez 1,9 mln real users).
Blog firmowy Netia jest znacznie młodszym blogiem niż mBankowy – jest prowadzony od lutego 2010. Według danych przedstawionych przez Karola Wieczorka, kierownika komunikacji korporacyjnej Netii blog od początku istnienia odwiedziło 72 tys. unikalnych użytkowników, a każdego miesiaca blog przyciąga średnio około 10 tys. niepowtarzalnych konsumentów. Z czego jak podkreśla – większość stanowią ci aktywni, określani mianem prosumentów. Do nich też (z założenia) kierowany jest blog Netia.
Blog firmowy NK ma zupełnie odmienny profil od blogu Netii. Według Joanny Gajewskiej z NK, jest on kierowany do ogółu osób korzystających z portalu. Według Gajewskiej blog firmowy NK przyciągnął w 2009 roku 1,4 mln unikalnych czytelników. W 2010 było ich już 2 mln, a liczba odsłon wzrosła o 50 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Średni czas spędzany na blogu NK podczas jednej wizty wynosi około 2 min. Według Gajewskiej wpisy blogowe cieszą się różną popularnością ze względu na tematykę. I tak np. wpisy o nowych wdrożeniach funkcjonalności są czytane nawet przez 450 tys. osób w ciągu doby, wpisy o wydarzeniach nadzwyczajncyh – przez 250 tys., a informacje o akcjach organizowanych wspólnie z partnerami NK przytciągają około 200 tys. osób w ciągu doby.
Podobnie wysokie statystki dotyczące bloga zaprezentował Marcin Gruszka z sieci Play. Blog firmowy Play przyciąga co miesiac od 120 to 150 tys. użytkoników, którzy generują 700 tys. odsłon. Dotychczas na blogu dodano 42 tysiące komentarzy.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.