Wyniki finansowe Skype pokazują, że spółka przygotowująca się do wprowadzenia swych akcji do obrotu giełdowego jest w doskonałej kondycji. Firma ma jednak apetyt na więcej – chce stopniowo wprowadzać reklamy do swoich aplikacji.
Skype chce zadebiutować na giełdzie w przyszłym roku. W ramach procedur musi przedstawiać swoje aktualne wyniki. A te są bardzo dobre.
Skype ma 663 mln użytkowników. 145 mln korzysta z niego przynajmniej raz w miesiącu. W 2010 r. rozmawiano za pomocą Skype’a przez 207 mld minut, w czwartym kwartale ubiegłego roku 42 proc. połączeń stanowiły rozmowy wideo.
Przychody firmy wzrosły w 2010 r. do poziomu 860 mln dolarów – to o 141 mln więcej niż w 2009 r. Zysk operacyjny wyniósł 21 mln – to dobry wynik biorąc pod uwagę 364 mln straty w roku poprzednim. Firma zanotowała stratę netto na poziomie 6,9 mln dolarów (418 mln w 2009 roku). Skype zakończył 2010 r. z 911 pracownikami (o 178 więcej niż w grudniu 2009 r.).
Skype ma też nowy pomysł na zarabianie: chce wyświetlać reklamy w aplikacji dla systemu Windows.
Reklamy pojawią się w panelu głównym Skype, ale nie będą widoczne w wersji dla przedsiębiorstw. Firma testuje funkcjonalność od kilku miesięcy współpracując przy tym m.in. z Groupon’em, Universal Pictures czy Visa. W pierwszym okresie reklamy wyświetlane będą mieszkańcom USA, Wielkiej Brytanii oraz Niemiec.
Reklamy będą mogły zawierać treści dźwiękowe i wideo. Reklamodawcy będą mogli dodawać również przycisk umożliwiający wykonanie połączenia via Skype, a użytkownicy – podzielić się reklamą ze znajomymi na Facebooku czy Twitterze. Będzie też możliwość wyłączenia reklamy za pomocą przycisku „Close Ad”.
Skype nie chce spieszyć się z wprowadzaniem reklam. Liczy na informacje od użytkowników. Czy będą w stanie zaakceptować reklamy w darmowym komunikatorze?
[Grafika: mashable.com]
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.