Potężne trzęsienie ziemi o sile 8,9 stopnia w skali Richtera nawiedziło Japonię. Jego następstwem była fala tsunami. Okazało się jednak, że nie jedynym. Specjaliści z firmy Trend Micro niemal natychmiast po katastrofie zaobserwowali ataki typu black hat SEO.
Niezwłocznie po otrzymaniu niepokojących sygnałów eksperci z firmy Trend Micro zaczęli monitorować internet i szukać kolejnych ataków. W wyszukiwarkach pojawiło się wiele stron internetowych zawierających podlinkowane frazy odnoszące się do trzęsienia ziemi w Japonii.
Jedna z nich wykorzystywała wyrażenie „ostatnie trzęsienie ziemi w Japonii” i prowadziła do jednego z fałszywych programów antywirusowych określanego jako Mal_FakeAV-25.
„Cyberprzestępcy od dawna wykorzystują do swych celów zainteresowanie informacjami związanymi z ważnymi dla świata wydarzeniami. Ataki typu black hat SEO prowadzące do fałszywego oprogramowania antywirusowego to nadal bardzo popularna forma zagrożeń sieciowych. Podczas szukania informacji na temat najnowszych wydarzeń najlepiej korzystać ze sprawdzonych i znanych mediów. Zminimalizuje to ryzyko stania się ofiarą ataku typu black hat SEO” – mówi Filip Demianiuk, Regional Technical Manager CEE, Russia & CIS.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.