Wooga, niemiecki producent gier społecznościowych pozyskał 24 mln dolarów w drugiej rundzie finansowania. Firma chce stać się jedną z największych na świecie firm zajmujących się tego typu rozrywką.
Niemiecka firma Wooga (nazwa pochodzi od angielskich słów „world of gaming”) nie może pochwalić się takim medialnym zainteresowaniem jak choćby Zynga, ale wszystko wskazuje na to, że twórcom CityVille rośnie ważny konkurent.
W drugiej rundzie finansowania mająca swą siedzibę w Berlinie firma otrzymała 24 mln dolarów. Łącznie pozyskała już 31,5 mln dolarów. Swojego wsparcia udzieliły firmy Highland Capital Partners, Tenaya Capital Balderton Capital oraz HV Holtzbrinck Ventures. Pozyskane pieniądze mają być przeznaczone na produkcję kolejnych gier na Facebooka.
Wooga osiągnęła ostatnio ważny sukces – udało jej się pozyskać 30 mln użytkowników grających w wyprodukowane przez firmę gry miesięcznie (są wśród nich Diamond Dash, Monster World, Happy Hospital oraz Bubble Island). Stawia ją to w pierwszej lidze twórców aplikacji na Facebooka – obok wspomnianej wyżej firmy Zynga i takich spółek jak Playdom czy Crowdstar.
W ciągu zaledwie dwóch lat od powstania firmy, Wooga znacząco urosła – na starcie tworzyło ją pięciu pracowników, dziś pracuje tam 85 osób. Co ciekawe, Wooga ma zamiar każdego tygodnia zatrudniać dwie nowe osoby; chce bowiem osiągnąć zatrudnienie na poziomie 150 pracowników do końca tego roku.
Przykład niemieckiej firmy oraz wzbudzająca emocje wycena producenta FarmVille (Zynga warta ma być nawet 10 mld dolarów) pokazują, że gry społecznościowe pozostają bardzo „gorącym” tematem w branży internetowej. Cieszą się również dużym zainteresowaniem inwestorów. Kilka dni temu 85 mln dolarów pozyskała firma Kabam, która odpowiada za takie społecznościowe tytuły jak Dragons of Atlantis, Glory of Rome czy Global Warfare.
Na drugiej rundzie finansowania nie kończy się rozwój Wooga. Firma ambitniejsze plany.
W ciągu 10 najbliższych lat chcemy stać się jedną z największych na świecie firm zajmujących się grami. Przez 40 lat gry komputerowe były ukierunkowywane przede wszystkim na młodych mężczyzn – czyli około 10 proc. populacji. My wierzymy, że granie jest ogólnoludzką potrzebą dlatego tworzymy gry dla 100 proc. populacji – zapowiedział Jens Begemann, twórca i szef Wooga.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.