Windows Phone „Mango”, pierwsza duża aktualizacja dla mobilnej platformy mobilnej Microsoftu osiągnęła status Release To Manufacturing (RTM). Jako pierwsi, już we wrześniu, pełną wersją cieszyć będą mogli się Japończycy.
Zakończyły się prace nad nową edycją sytemu Windows Phone, ogłosił Microsoft. Oprogramowanie zostało przekazane do producentów telefonów i operatorów w celach konfiguracyjnych i testowych.
Mango ma duże znaczenie dla użytkowników Windows Phone oraz Microsoftu. Przynieść ma integrację z serwisami społecznościowymi (Twitter, LinkedIn, Facebook), sporo poprawek do wbudowanej przeglądarki (Internet Explorer 9 ze wsparciem HTML 5) i klienta e-mail (np. wątki w wiadomościach), nawigację typu „turn-by-turn”. Poprawione mają zostać API, wielozadaniowość. Mango ma być o wiele przyjaźniejszym i użyteczniejszym systemem niż poprzednia wersja – niektórzy sugerują nawet, że powinna być to wersja 1.0 Windows Phone ponieważ wprowadza fundamentalne z punktu widzenia użytkownika i konkurencji funkcje.
Microsoft wciąż jednak pracuje nad ostateczną wersją SDK i firmware dla deweloperów – nie wiadomo dokładnie kiedy zakończą się te prace. Nie wszystkie wyżej wymienione funkcjonalności znajdowały się w wersji beta, część pytań – np. o stopień integracji z serwisami społecznościowymi – pozostaje więc otwarta. Nie wiadomo nawet czy Mango zostanie oznaczona jako wersja 7,1 jak w dokumentach dla twórców aplikacji, czy – co bardziej prawdopodobne – 7,5 jak w becie firmware.
Aktualizacja udostępniona publicznie ma zostać tej jesieni dla wszystkich obecnie działających telefonów z Windows Phone. Jako pierwsi będą mogli się z niego cieszyć Japończycy. Firmy Fujitsu i KDDI, jeden z najpopularniejszych operatorów telekomunikacyjnych, ogłosiły, że we wrześniu pojawi się Toshiba-Fujitsu IS12T, pierwszy telefon z Mango na pokładzie. Wodoszczelny, wyposażony w 3,7-calowy ekran, 13,2 MPix aparatem oraz 32GB wewnętrznej pamięci.
Czy Mango pozwoli Microsoftowi powalczyć o mobilnych użytkowników? Sytuacja firmy w tym aspekcie nie jest najlepsza. Według IDC ma zaledwie 2,7 proc. udziałów w rynku (spadek z 7,1 proc. w pierwszym kwartale 2010 roku). Microsoft ma nadzieję powalczyć o użytkowników iOS i Androida. Czy ma jednak w ręku odpowiednie argumenty?
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.